@Gerben
Helaas, het zit al vast. En ik kom er nu niet meer onder de accuplaat

Maar je hebt gelijk, de voorste spant had beter op de onderstel versterking kunnen zitten. Had ik trouwens weer een vastzet probleem van het pakket gehad. Nu kan de klittenband lus er onderdoor.
Het onderstel zit vast aan een 2x3mm vliegtuigtriplex + 3 mm timmerplaat bevestigingsplaat. Totaal 9mm dik hout. Haaks daarop staat de vliegtuigtriplex spant met daarachter nogmaals een 3 mm triplex halve spant die de krachten afwentelt op de romp. Als dit uitbreekt ben ik denk ik toe aan het bouwen van een nieuwe romp.
De voorkant tordeert niet. Vergeet niet dat de zijkanten van timmerplaat (triplex) zijn en niet van balsa. Daar waar de motor zit heb ik e.e.a compleet stijf gemaakt door toevoeging van 4 mm triplex versterkingen.
Of ik het zwaartepunt goed krijg weet ik nog niet. Ik heb vandaag zitten worstelen om de setup er zodanig in te krijgen dat de accu zo ver mogelijk naar voren kan. Ook m'n Unilog heb ik er in gezet. Eens kijken wat de stroomopname tijdens een normale vlucht is en later tijdens het zweven.
@Henk
Negatieve G? Ik ga er echt geen F3A-C programma mee vliegen

.
Gisteravond overigens getest of ik de accuplaat na het lijmen los kon trekken aan de klittenband lus met alle kracht die ik er op uit kan oefenen. Dat lukte. Daarna opnieuw vastgelijmd. En het vanmorgen weer geprobeerd. Geen beweging meer in te krijgen. Ik denk dat de accuplaat nu wel bomvast zit.
Overigens heb ik (staat nog niet op de foto's) in de romp ter hoogte van de eerste raamspijl nog een "spant" gezet. Deze voorkomt dat de accu omhoog kan komen.
Vraag aan @iedereen
De vleugel zit op de romp met 4 6mm kunststof bouten. Meestal zie je de constructie dat de vleugel aan de voorkant met één of twee pinnen in de romp valt en aan de achterkant met twee kunststof breekbouten wordt vastgezet.
Afgelopen dinsdag op de club (ARMC) gaf een van de leden aan dat hij die zou vervangen door stalen bouten. Zelf denk ik dat het wel sterk genoeg is. Maar ik ben aan het twijfelen geslagen.
Heeft iemand ervaring met het vastzetten van een vleugel van 2 meter met 4 kunststof bouten? Of toch maar staal gebruiken?