Hey allemaal. Sorry voor mijn lange tijd zonder posts. Even een update van hoe het er nu voor staat: Ik heb vandaag een bouwkit gekocht van de Multiplex Twinstar II. Daar ga ik na het eten aan beginnen (moest vanmiddag voetballen). Ik moet alleen nog een goede zender hebben. Heeft iemand suggesties?
Ook heb ik donderdag een model van een Douglas Dc-3 (1:72) in elkaar geknutseld om een beetje te oefenen. Is niet RC maar het geeft me wel een beetje inzicht hoe een vliegtuig in elkaar zit.
Ik ga nu mijn Twinstar in elkaar zetten en een beetje daar mee vliegen om ervaring op te doen. (foto's komen later) Daarna ga ik wel weer verder kijken naar een model voor mijn profielwerkstuk. Ik wil eventueel nog proberen zelf een tekening te maken en het model dus zelf te ontwerpen. Als dit niet lukt ga ik denk ik met het model wat door Teus werd voorgesteld. Ookal weet ik (dankzij de Blonde Baron) dat ik de lat dan erg hoog leg voor mezelf, wil ik het toch proberen. (ik hou wel van een uitdaging, ook is het cijfer wat ik uiteindelijk haal niet echt relevant, aangezien ik voor al mijn vakken toch wel boven de 8 sta en niet echt compensatie punten nodig heb :P)
Peter
Update: weet niet of dubbelposten mag hier, dus edit me oude post maar even. Ik heb mijn Twinstar in elkaar gezet. Moet alleen nog de electronica erin zetten (servo's, accu etc.). Verder was ik ook al een beetje begonnen aan het zelf ontwerpen van een model en ik had een vraagje. Is het handig om meerdere materialen te gebruiken voor je model? Ik dacht namelijk aan een frame van balsahout. Met Depron voor gebogen delen. En dit alles dan vervolgens indekken met glasvezel. Of werkt dat niet goed?
Laatst gewijzigd door PeterDeVliegtuigBreker; 22 september 2010 om 18:36 |