@ Kevin V
thx voor je foto's.
Het vliegbeeld van de Alouette is idd. héél realistisch, zeker nu met de drieblads.
@ GerritB
ik heb gemerkt dat er naar aanleiding van jouw vragen in het draadje over meerblads rotorkoppen afstellen en vliegen een aardige babbel onstaan is over de pro's en contra's van het vliegen met een stabilisatiesysteem. In die discussie ga ik mij niet moeien daar ik van mening ben dat iedereen deze hobby beleefd zoals hij of zij dat zelf verkiest.
Het Helicommand HC3-Xtreme stabilisatiesysteem is het enige systeem waarmee ikzelf ervaring heb. Vergelijken met een ander systeem kan ik dus niet.
Wel heb ik al ondervonden dat de staartgyro enorm strak is.
Het instellen van de Xtreme via PC of laptop vind ik gewoon de max. In de meegeleverde sofware zit een uitstekende wizard die je doorheen het hele proces leidt. Voor wat betreft de mechanische afstelling van een rigidkop laat je je best bijstaan door iemand die hiermee ervaring heeft.
Hou er wel rekening mee dat het rigidvliegen met stabilisatie niet vanzelf gaat hé. De elektronica vervangt gewoon je flybar. Voor de rest moet je zelf nog je heli vliegen. Het vliegen op zich zonder flybar met de Xtreme stabilisatie is niet moeilijker of makkelijker dan het vliegen met een flybar, het is gewoon anders.
Heligroeten en succes met je keuze,
Nick
|