@B.K
Dat was in eerste instantie ook het plan, maar ik wilde toch liever de romp dichthouden om lekken te voorkomen.
Het is tenslotte mijn eerste romp, dus ik durfde het risico niet te nemen. Toen heb ik dit maar geprobeerd, en ik moet zeggen dat het er nu best goed uit ziet (die onderstaande update).
@ iedereen,
Bedankt voor de positieve reacties, Heb nog wel even tijd gehad voor een leuke update. De delen van de verschansing die ik af wilde hebben voor het spuiten waren vrijdag al af. Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met het spuiten van het bovenwaterschip.
Het blauwe ging allemaal precies zoals gepland, het dekte goed en droogde mooi op. Toen moest alleen het moeilijkste gedeelte nog gedaan worden, de strepen op de romp.
Het spuiten was ik niet zo bang voor, het afplakken was een ander verhaal. Door de berghouten op de romp valt het niet mee om alles goed af te plakken.
Na het weghalen van de tape bleek dat de zorgen terecht waren, er was hier en daar verf onder de tape doorgetrokken. Daarnaast is er een stuk verf afgetrokken aan een kant van de romp. Dit wordt bijwerken, maar gelukkig is het allemaal vast nog wel te corrigeren.
Het grootste deel is in ieder geval wel gelukt vind ik:
Van een afstandje:
De beschadigingen van dichtbij:
Eerst de boel nog maar even corrigeren en dan ga ik het scheepje maar eens klaarmaken voor een proefvaart nu de romp goed in de verf staat.
Tot de volgende update.
Gr robin