Citaat:
|
Mooi en klassiek Nog een zetje, kun je met de lente zeilen
|
Dat denk ik nog even niet René, maar misschien met de andere wel. Daar ben ik zo af en toe ook nog mee bezig.
Heb alles opnieuw ingedeeld, de vorige opzet werkte niet echt naar mijn tevredenheid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oude onderdelen gerecycled.
Schroefaskoker in gekort, om met de motor achter de tweede spant te blijven. Schroefas tevens ook
ingekort. Nieuwe lagerbus aan één kant in de schroefaskoker geplaatst, de oude was al uitgelubberd.
Ook de schroef is onder handen genomen de bolling is iets boller geworden, de achterkant is wat afgeschuind en de bladen zijn weer wat terug gebogen. Randen van de bladen geschuurd zodat ze wat scherper zijn.
(afschuinen van de schroef gedaan met een hobby mesje met de schroef in de boormachine, dit was goed te doen)
Buisje op de schroefaskoker gesoldeerd om de boel te smeren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De ruimte tussen de romp en de gietijzeren kiel, oude originele onderdelen weer gebruikt alleen dan wel
verstevigingen aan gebracht.
Mvg.