Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roflcopter Hoi, ik ben nieuw hier. mijn echte naam is Hugo, aangenaam
Ik ben op vakantie in Spanje. Op een markt heb ik een 3 channel Lucky Boy Fly Figter mini helicopter gekocht. De beste man vroeg hier 35 euro voor en ik heb de prijs naar 23 euro weten te lullen.
In mijn huisje gekomen direct opgeladen en de vage Chinese handleiding gelezen. Ik heb me kapot gelachen!
1) Ik had niet echt het vertrouwen dat dit ding het echt zou doen. Na vele crashes en blijven proberen heb ik 'm nu redelijk stabiel. Echt goed hooveren lukt nog niet.
2) Ik ben 's avonds lekker buiten gaan vliegen. Ik liet 'm opstijgen en hij ging zijn eigen vliegroute volgen. De controle was ik kwijt. Mijn hele viel van tien meter hoog uit de lucht en belandde op een terras tientallen meters verderop. ik was totaal verbaasd dat mijn nieuwe heli geen schade had en ik heb geleerd. Ik vlieg alleen maar binnen. Heb de pitch helemaal naar rechts staan en nu vliegt 'ie redelijk.
3) Ik heb heel dit topic gelezen en vraag me wat af. Wat is het verschil tussen drie en vier channels? Ik ben echt nieuw in deze materie. Ik ben meer van de plastic bouwdozen.
4) Ik wil graag wat meer van deze dingetjes. Lijkt me een goedkope hobby. Thuis ga ik mijn heli mooi spuiten en zelf stickertjes plakken.
5) Is het mogelijk om een wat betere controller hiervoor te gebruiken waar je alle helis mee kan besturen?
Ik heb een nieuwe hobby! Als ik thuis ben ga ik me een grotere Chinook aanschaffen. Jullie zullen mij hier vaker zien  |
1) Wat lukt er nog niet met hoveren? Hoogte houden? Als het goed is moet een heli als die van jou netjes op zijn plek blijven, zelfs als je de sticks zou loslaten, tenzij je gas-stick een veertje heeft en vanzelf terugveert.
2) Deze goedkope heli's werken met een infrarood signaal. Zonlicht stoort dit signaal, en meestal gaat zo'n heli er dan inderdaad vandoor. Je kan met dit soort heli's alleen naar buiten als het donker is. Zelfs in de huiskamer kun je in de problemen komen als zonlicht naar binnen schijnt.
3) Het aantal kanalen geeft aan hoeveel controle je over de heli hebt. Bij een 3 kanaals als de jouwe kun je om de verticale as draaien (links/rechts), omhoog en omlaag (gas) en vooruit/achteruit. Met een 4 kanaals kun je ook zijdelings schuiven, en heb je dus meer mogelijkheden.
4) Ik zou er wel mee opletten, verf voegt gewicht toe, en bij deze micro heli's betekent een beetje gewicht erbij al minder power en korter vliegen.
5) Alle heli's met 1 zender besturen zal helaas niet lukken. Zo is die van jou infrarood, en de meer geavanceerde heli's gebruiken meestal een zender die met een 2.4 GHz radiosignaal werkt. En om het nog leuker te maken gebruikt elke fabrikant zijn eigen versie van het 2.4 Ghz systeem. Dus vaak ben je gebonden aan een bepaald merk, of je hebt op een gegeven moment een aantal zenders, 1 voor elk merk heli dat je hebt.