Even dit draadje na meer dan een jaar terug uit de grond stampen...
Is er intussen al meer geweten over de regelgevingen omtrent luchtfotografie om commerciële doeleinden?
Probleem 1: wildvliegen.
Ik lees o.a dat het verkrijgen van toestemming van het DGL moeilijk is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
En bestaat er niet zoiets als een bepaald gewicht waaronder je gewoon overal mag vliegen en zonder VML? (kijk maar eens naar al het vliegend speelgoed tegenwoordig in de Bart Smit enzo...)
Probleem 2:
Exploitatievergunning? waar moet ik daarvoor terecht dan?
Probleem 3:
Zendvermogen: in België zijn we redelijk beperkt op dit vlak, op 5.8Ghz is bvb slechts 25mW toegelaten dacht ik.
Nu is dit niet strict noodzakelijk maar het lijkt me toch praktisch om via een scherm op de grond mee te kunnen volgen wat er gefilmd of gefotografeerd wordt en dan heb je toch een videolink nodig.
is er een moeglijkheid om legaal een hoger zendvermogen te kunnen gebruiken?
Verder lijkt het me als ik zo op internet surf dat de luchtfotografiesites als paddestoelen uit de grond schieten, ook in België.
T.o.v een jaar geleden vindt ik er al veel meer nu.
Wordt het hier niet zo nauw genomen met de wet en zijn zij er toch in geslaagd om alles geregeld te krijgen?Ik zou zeggen ik informeer eens bij een bestaande zaak maar ze zullen die info wel liever niet delen vrees ik.
Of zijn er intussen nog wetten bijgekomen die het weer wat makkelijker gemaakt hebben?