Schade na buikschuiver is reeds gerepareerd, was eigenlijk nog minder werk dan ik dacht. Onderstel was nagenoeg niet beschadigd, was alleen uit ophanging gerukt. Wat hout getover en voila!
Tijd om eens iets anders te doen, wat detailering of zo, heb ik af en toe nodig voor motivatie.
Heb onlangs van Philip een doosje met wat externe details ontvangen waaronder een setje "smoke-winders" voor aan de vleugel tippen.
Het setje is erg kompleet; Paar A4´tjes met beschrijving en foto´s, een paar kartonnen buizen, setje CNC-gesneden triplex met vleugels en ophanging, een gegoten neus en staart cone en een 1/1 tekening.
In eerste instantie was ik wat sceptisch over de kartonnen buizen, deze leken wel erg slap. Ik heb erover nagedacht om op het einde deze te bekleden met 40 g/m glasdoek, dit bleek onnodig.
De vleugels heb ik afgewerkt terwijl ze nog in de plaat zaten, dit maakt eea een stuk makelijker. Alleen de randjes moeten dan nog gedaan worden met een beetje grondverf.
De glasvezel smoke-winder ophang rails zaten standaard in de bouwdoos, hierin moet nog een triplex stripje in gelijmd worden waaraan de smoke-winder later komt te hangen. Deze kan er trouwens altijd afgeklikt worden zonder gebruik van schroefjes of zo. Gewoon erop schuiven en hij klikt vast....mooi gemaakt!!
Na het lijmen van de voor en achter dop kunnen de vleugeltjes erop. (Ook hier heb ik eerst de buis glad afgewerkt en gespoten, kun je er beter bij.) Hier zijn een paar ideale CNC gesneden spantjes voor meegeleverd waar je een mal van kunt maken om de vleugels er recht en uitgelijnd op te kunnen lijmen.......
Na een gronverf laagje ziens ze er al gelijk goed uit, koste me een paar weken maar ik denk met "normale" hobby-vrijetijd kan dit in een klein weekje of weekend geklaard zijn.
En hier compleet met de vleugels erbij, weer een stapje verder