Stelletje patsers bij elkaar! Hebben jullie hier van terug? (alvast wel erbij: vroeger was ik vrijgezel en werkte ik in het onderwijs):
Toen ik 25 was reed ik Lotus Europa (S2 met Renault motor): 107cm laag, uitzicht rondom nihil, reed als een skelter. Ik ben er geen eigenaar meer van, maar we hebben 'm nog steeds. Uren/dagen/maanden/jaren sleutelen, moet nu alleen nog weer een beetje in elkaar worden gezet; alles is gereviseerd; ik mag de bedrading doen.
Drie jaar later kocht ik er een Ferrari 330GT 2+2 bij (stond op een autosloperij): 4 liter, 300pk, 1 : 5 (benzine) en 2,5 op 1000km (olie). Technisch mankeerde er niet veel aan, maar wel eén jaar plaatwerken, plamuren, schuren. Daarna één jaar rijden (slechts 2 bekeuringen).
Daarna een Lelijke Eend, beviel prima. Wel een beetje een overgang.
En tegenwoordig? Nadat we vorig jaar de Mazda626 aan de kant moesten zetten (

) wilde ik per sé geen Opel Astra omdat bijna de helft van Nederland daarin rijdt. Dus werd het een VW Golf stationcar....blijkt bijna de andere helft van Nederland daarin te rijden

!
Je ziet het, zowel met de financiële situatie als met de leeftijd variërt de liefde/voorkeur voor auto's. Tegenwoordig zit ik trouwens meestal op de passagiersstoel en dat bevalt uitstekend! Nu nog een automaat en airco...