Ik heb het idee en het bouwplan gestolen uit dit draadje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=159608
Oorspronkelijk bouwplan is dus voor een balsa model van 30 cm wingspan en de auteur heeft het plan gebruikt om een 60 cm depron model te maken. Ik wijk hier en daar iets af van het bouwplan, voornamelijk om het mezelf makkelijker te maken.
Stap 1. Romp en vleugeldelen uitsnijden uit het depron. Ik heb de rompdelen -op papier- al aan elkaar geplakt, dan hoef je later niet meer het achterste deel te lijmen. Ribbetjes ook uitgesneden uit 3mm balsa. Let op de nerf: in de lengterichting. Ribbetjes zijn niet echt noodzakelijk, het depron is redelijk vormvast na het buigen, maar mét ribbetjes is het nog net wat mooier.
Let op met depron: het wil maar in één richting lekker buigen en dan moet je boven en onder ook nog goed hebben. De wat doffere kant van het depron moet aan de buitenzijde van de buiging zitten, de richting kun je bepalen door even te proberen, of, als je goed kijkt langs de plaat zie je aan de glimmende kant van het depron de 'nerven' lopen, zodat je de richting weet.
Ik ben niet zo creatief met decoreren, dus maar weer een standaard schema. Acrylverf met een rollertje opgebracht. Afplakken met schilderstape, eerst laagje wit, daarna de eindkleur (tegen druipers)
Dirk