Rompschotjes uitgesneden uit 6mm depron. Een stukje korter dan op de tekening, zodat de bodem er later nog in past. De romp over een bezemsteel oid masseren, zodat ie makkelijk kan buigen. Niet de bezemsteel als een deegroller gebruiken op een harde ondergrond. Ik leg de bezemsteel op het werkblad en rol het depron daar met de vlakke handen over heen en weer
Nu het voorste deel van de romp aan elkaar lijmen. Ik gebruik voor al het lijmwerk 5 min. epoxy. Ondergrond bakpapier. Voldoende gewicht om de spanning op de delen te houden. Daarna ook het middelste stukje op dezelfde manier. De romp trekt zichzelf al een beetje in vorm
EDIT: Ik was vergeten hier te melden dat ik gelijk daarna nog een dun stripje hout heb gelijmd op de naad, voor meer stevigheid bij het buigen. Is verderop te zien bij het lijmen van de ondervleugel
Rompschotjes inlijmen in de rubber bankschroef of hoe heet dat (helaas geen foto van) met wat stripjes 6mm depron tussen de klemmen om deukjes aan de buitenkant te voorkomen. Let op dat de romp mooi symmetrisch is bij het lijmen. Ik heb nog een extra schotje (gewoon rechthoekig) geplaatst halverwege het achterste deel omdat het anders teveel bol bleef staan.
En klaar is het rompje