[quote="Metroid"]Uh Tjen il-Vec dit heb ik niet gezegd:
Citaat:
Het model heeft reeds retracts van Robart en flaps (zit er aan te denken om inner-flaps erbij te maken).
Misschien komen er ook nog robostruts op (zelfbouw?).
|
Yep, je hebt gelijk. Ik had m'n eikenhouten contactlenzen weer eens in
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Mulders vind ze alleen wel achterlijk duur als ik eerlijk ben, de retracts kosten nog meer dan mijn kit |
Je moet inderdaad rekenen voor een complete set zo'n, omgerekend, 250 euro. Maar je hebt natuurlijk niet zomaar een kist want de FW heeft wat het landingsgestel betreft een 'niet echt courant' ontwerp.
Daarbij kan ik me voorstellen dat als de aanschaf van een intrekbaar landingsgestel belangrijk duurder uitvalt dan de prijs van de kit dat dat afschrikt.
Maar goed, ik moet ook goed beseffen dat de waarde van geld per persoon kan verschillen waardoor ik niet kan/mag bepalen wat er onder je kist moet komen te zitten.
Misschien kun je wel op je gemak de kist verder bouwen en nadenken over een 'puur functioneel' landingsgestel van verenstaal? Ik dacht in je bouwdraadje te lezen dat iemand al een suggestie heeft gedaan eens naar Robart retractsets te kijken? Is misschien niet zo mooi als een schaalset maar je hebt in ieder geval niet een vliegbeeld wat wordt verstoord door een paar uitstekende poten
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald van den Oever Prachtige kist die PH120. |
Wauw, dank je! Heeft ook wat voeten in aarde gehad deze zo te krijgen. Het is overigens een MK-V LF (EP120) die staat op Duxford. Ik heb (off the records) de kans gehad erin te mogen zitten tijdens een bezoek aldaar en dat heeft me aangespoord deze kist na te bouwen
Het enige wat ik zo heb gelaten zijn inderdaad de wingtips. De echte uitvoering betreft de LF versie (clipped wing) voor operaties op lage hoogtes waardoor de wendbaarheid werd verbeterd maar ik vind dat op een MK-V met de kortere neus dan de IX dat niet zo staan zeg maar dus heb ik de kist zo gelaten.
Grt,
Tjen