Antennes wil ik verlengen met shielded coax kabeltjes, en pas op de oppervlakte weer de juiste lengte geven. En wat betreft die kabels, helemaal gelijk in, dat had ik over het hoofd gezien. Maar dat zal niet meer dan 3 meter zijn, want de rest wordt gedragen door de dobber zeg maar.
De draad van de dobber naar de waterkant wil ik zo dun en licht mogenlijk houden, en ook om de meter een dobber bolletje eraanvast knopen, zodat die draad niet zo zal trekken onderwater.
Nog n vraagje, Zijn die dure bronze propellors echt nodig? Die 5 bladige props komen al gauw over de 20 euro heen, en dat vind ik te veel.
En het is een beetje lastig vergelijken met al die "conventionele" romp designs, want het mijne is nogal een apart geval. De enige reden dat ik niet voor een lange buis ben gegaan, is omdat het plaatsen van de camera die de bodem EN recht vooruit kan zien dan erg lastig wordt.
Het ontwerp staat ook nog niet vast, maar ik wil op een zo gemakkelijk mogenlijke manier met een camera over de bodem van een vijver kunnen rond ploeteren.
|