Hallo rc para liefhebbers
Ik heb er ook 1,een Ihl Junior,deze heb ik 2 jaar geleden gekocht bij Conrad voor 69 EUR.
Na al die tijd in de doos te hebben gezeten heeft een medeclublid hem kort geleden inelkaar gezet.
Afgelopen zondag heeft de pop zijn eerste sprongen gemaakt en inderdaad dat ging uitstekend ondanks
de wat stevige wind.
De eerste sprong was van een vrij grote hoogte en de vrije val tekort en dan kan je last krijgen van wat thermiek.
Gelukkig is de omgeving rondom het veld zeer wijds maar het was een aardig stukje wandelen om de pop weer op te halen
Het leukste van alles is dat je de Para eerst een vrije val kan laten maken nadat deze is losgekomen van het vliegtuig.
Het was zelfs zo leuk dat menigeen van de aanwezige clubleden het wel eens wilde proberen, zonder problemen!
De Ihl Junior is een goed product en als de pop volgens de bijgeleverde bouwbeschrijving inelkaar is gezet dan werkt
hij ook dus ook. Niks geen afstellen van al die chute draden,die zijn al op maat.
Het enige nadeel zijn de servo,s die de armen bewegen,deze moeten zeer sterke tandwielen hebben.
Ik ben lid van de Goudse Model Vlieg Club misschien is een rc parachute meeting wel leuk evt. met een wedstrijd element
en die bij ons te houden
M.vr.g
Ronald
|