Erik,
Heel erg hartelijk dank. Mijn vragen zijn uitstekend beantwoord

Zwaartepunt ligt dus een eindje verder naar achter dan je zou verwachten.
Het door jou bekeken gat is inderdaad wat ik bedoelde. Kan dus dicht.
Ben nu bezig met de cockpitkap. Die was van binnen voorzien van een dikke laag polystermat en hars. Erg zwaar, rood gespoten en paste niet goed.
Ik heb het bruikbare deel van het frame (dat was alleen het "instrumentenconsole") gered en van triplex een nieuw frame gemaakt.
Van enkele lagen MDF een mal geschuurd en 3 frisdrankflessen opgeofferd om een nieuwe kap te krimpen. Dat vond ik eigenlijk erg simpel. De mal is even wat werk maar als je die hebt: goed klem proppen in een fles, heteluchtpistool erop en binnen een paar minuten heb je je kap. Resultaat:
Eén blanke, die ligt er naast. Goeie fles met een grotendeels glad oppervlak. Helaas was de fles net een paar mm te kort.
Daarna een blauwe Spa blauw fles geprobeerd. Die is van dunner materiaal en wél lang genoeg. Helaas zit er een ribbelprintje in, wat er nét niet helemaal uit gaat. De foto is in het donker genomen met een flits dus dan valt het meer op dan overdag. Resultaat is voor mij goed genoeg.
Morgen frame lakken en de kap er op lijmen. En naar Hangar voor wat servo's, stuurkabels en klein spul.
Wordt vervolgd