Zoals gemeld heb ik de aandrijving eerst maar eens aan de grond op volle kracht laten draaien. Geen enkel probleem. Het mechaniek draait mooi en zonder hoofdrotor bladen kun je ook even over de normale toeren heen voor de marge. Ook geen enkel probleem. Dus afgelopen zaterdag even lekker ermee rondgefladdert. Heerlijk vliegen dat ding. Maar ja, het was ook nagenoeg windstil dan is toch vrijwel elke heli hands off te hooveren? Ik hoop dus op een dagje windkracht 4 om het weer verder te testen. Te meer omdat ik ook wel eens wil weten hoeveel strakker een "rate" gyro is met een pipe drive. Afgelopen zaterdag was de staart strak. Verder niets met de gevoeligheid gedaan ofzo.
Ik heb nu ook de SAB peddels erop gezet (25/35gr). Ik had tot noch toe altijd met de originele Graupner peddels met 40gr gevlogen met de originele peddelstang. Ik heb omdat ik de SAB's met 25gr wilde gaan proberen een langere peddelstang gemonteerd om toch wat extra stabiliteit te krijgen. Tja nu rolt en nickt dat zo snel dat kunnen mijn hersentjes niet bijbenen. Effe oefenen nog....
|