Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 16 december 2007, 11:02   #26 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Verstappen Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik niet dat je geloofwaardig kan overkomen met een toestel van Kyosho of een Hangar 9, deze zijn absoluut niet schaal te noemen...
Voor jou misschien niet. Zo zijn er misschien nog 100 man in NL die, als die dingen in de lucht zijn, zien dat het niet 100% schaal is. De overige 16 miljoen nederlanders zullen echt die marginale verschillen niet zien hoor.

Je moet realistisch zijn. Hij wil de 3e week van januari al gaan filmen, dus dan moeten er vliegende toestellen zijn.

Zoals je zelf al aangeeft, is verkrijgbaarheid een probleem. Hij wil eigenlijk 2 toestellen (spit, messersmit) en dan ook nog in dezelfde schaal en van hetzelfde afwerkingsniveau. Die moeten dan in het bezit zijn van mensen die er goed genoeg mee kunnen vliegen en dat dan ook willen doen voor een filmopname. Ik denk dat je met dat eisenpakket al zo'n beetje alle mogelijkheden uitgesloten hebt, het is reeel gewoon niet haalbaar.

De 3e week van Januari dat houdt in, als je vandaag zou starten met bouwen, dat je nog 5 weken bouwtijd hebt. Ik denk niet dat je in 5 weken bouwtijd reeel gesproken iets gaat bouwen wat meer schaal is dan die Kyosho toestellen, zeker als je in het achterhoofd houdt dat je er 2 moet hebben.

Dan ga je nog voorbij aan het feit dat het voor de piloot in kwestie nog wel prettig zou zijn als hij een weekje kon wennen aan de nieuwe kist.

Zo'n kist als Frank aanhaalt, zou zeker een mogelijk alternatief zijn voor de Kyosho's. Waarschijnlijk zijn er ARF nog wel betere schaalmodellen te vinden inderdaad. Maar ik denk wel dat je het in de ARF hoek moet zoeken, want bouwen gaat je gewoon domweg niet lukken in die korte tijdspanne.

Frank, hebben die beide toestellen in dezelfde schaal?
  Met citaat reageren

Showcases in database
Total ShowCases: 479

Statistieken
Leden: 18.828
Discussies: 84.885
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Mich123
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Graag kleinere foto's in...
6 september 2010 11:51
door Bertus
Ga naar eerst nieuwe bericht Laser snijden
7 september 2010 01:18
door LED-Maniak
Ga naar eerst nieuwe bericht Traxxas Slash 4x4 VXL...
10 oktober 2009 23:34
door diver
Ga naar eerst nieuwe bericht Het 1:12 Topic
4 oktober 2006 16:01
door Robert K
SIG Fourstar 40
16 augustus 2010 11:58
door timvaneert
Radio.Control.Club.L...
30 mei 2010 11:10
door RRobert
Inventarisatie: Electro...