Het is koud buiten en dus zitten we binnen. Van oefenen komt niet zoveel terecht nu. Omdat het nog steeds en testfase is met uni1 zitten er een paar oude s-slag bladen op. Afgelopen zaterdag met de wat turbulente wind is hij een paar keer lekker in een luchtzak weggezakt. Toch raak ik steeds meer onder de indruk. Ik heb nog steeds niks versteld aan de heli om em even goed te leren kennen zo. Ik ben ondanks de normal mode gyro erg onder de indruk van wat een torque tube presteert. dat had ik dus niet verwacht. Ook nu met de tubulente wind kan ik toch regelmatige langzame pirouetten maken. De peddels zijn nog steeds 25gr nu , maar ik ben steeds nieuwsgieriger hoe de heli zich gedraagd met 35gr. Ik denk dat het redelijke grote oppervlak en het wat dikkere profiel van de SAB peddels goed hun werk doen. De heli is erg gevoelig op de cyclics maar toch nog steeds behoorlijk stabiel in de hoover. De fast forward moet ik nu echter wel wat meer nick geven om de vaart erin te houden. Aan de andere kant is dat misschien ook wel lekker want dan heb je de airspeed wel regelbaar aan de knuppel.
De motor moest met het koude weer weer iets bijgesteld worden . Het is telkens weer raak met mijn OS RX met 60B carburateur. Ik denk dat ik voor deze motor een CSM carbsmart wil gaan aanschaffen.
groeten
Steven
|