Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 29 december 2007, 22:15   #6 (permalink)
heimhelicopters

heimhelicopters's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Afgelopen zaterdag heb ik met Uni 1 weer wat rondgetuft. Voor vandaag had ik de peddel gewichten naar buiten geschoven zodat de peddels 35 gr bedragen. De heli heeft nu weer zijn mij bekende stuurgedrag. De rol is voor mij een beetje de maatgevende manouvre. Echter vandaag even niet gerold..... Wat wel namelijk?
Mijn startmotor is de mooie Robbe superstarter 120 best.nr 4002. Hij heeft me 1 keer eerder in de steek gelaten en dat was op de laatste wedstrijd in 2006. Toen was de as doormidden gebroken. binnen in de behuizing vlak achter het voorste glijlager. Ik heb thuis de starter uitelkaargehaald en het anker met het afgebroken deel in mijn draaibank geklemd en em op 3 kanten met het lasapparaat aangepikt. Lassen is not my thing!! However de as is vandaag de dag nog steeds okay. wat dit keer mis ging is dat er een kortsluiting ontstond in de wikkelingen op het anker. 10 ampere trekken en nog geen 10 tpm. Thuisgekomen dacht ik : "even op zolder kijken." en ja hoor : vrolijk kwam ik met een restje wikkeldraad weer naar beneden. Oude wikkelingen eraf en even kijken hoe het moet , juist ja , en de (nieuwe) erop. Afgelopen zaterdag dit even getest en ik kon ook zo weer naar huis. en de motor weer stuk en 2 gloeipluggen der 'an. So ein Sch..se. Gelukkig was Nico er ook en kon ik dus toch nog even rondtuffen met de heli. Vandaag heb ik er nieuw (ja splinternieuw) draad opgewikkeld, Ik heb het idee dat het ook een fractie dikker draad is. Effe testen in de tuin danmaarweer. juist tadelloos. Eeeuh , ik denk dat dat draad een stuk dikker is. De starter trekt mijn os 61 er door alsof het zijn ongeliefde schoonmoeder is. Mooi test geslaagd.....

Click the image to open in full size.

Wat hebben we nogmeer gedaan? EEn lange aanzuigbuis voor de carburateur. Dat is al een oude wens. Waarom? nou simpel. bij een brandstofmotor krijg je van 2 kanten olie overschot. 1:: uit de uitlaat, 2: uit de carburateur. De eerste kun je allen minderen door zo weinig mogelijk olie te gebruiken, maar het tweede is heel eenvoudig op nul te krijgen. daartoe nemen we een stuk PVC buis van het type 5/8". Dat heeft iedereen ergens wel liggen en zoniet dan haal je een stuk achter je plafond weg. Of dat van de buurman.... Verder nemen we een trechter (of iets ander wat een beetje conisch is) en een verfstripper. Buisje op lengte maken en aan een kant zacht stoken en dan op je conische vormpje em wat oprekken. Koeltunnel uit je heli slopen en dan de andere kant van het buisje opstoken en op de carburateur drukken. Koeltunnel van een gat voorzien en voila!

Mijn heli is nog steeds zeiknat want mijn uitlaatbocht heeft een kiertje. Aaaahrggg!!! En toen werd het te donker om nog verder vliegen. AAAHHHHHRRRRRUUUGGGGGGG!!!!

Groet
Steven

Laatst gewijzigd door heimhelicopters; 8 februari 2009 om 23:10
heimhelicopters is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.809
Discussies: 104.942
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Clarkson
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Alu Draagarmen achter...
26 mei 2012 17:30
door Mhermens
Ga naar eerst nieuwe bericht HK 500 GT z.g.a...
11 april 2012 22:08
door GerardvSt
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht kyosho lader werkt niet...
22 mei 2012 15:02
Ga naar eerst nieuwe bericht Ster en meer cilinder...
8 februari 2010 17:22
By Teus
Ga naar eerst nieuwe bericht rc meeting maastricht
19 maart 2012 12:07
door shyvan
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders in Sittard
17 april 2012 14:08
door Dirkolos
Ga naar eerst nieuwe bericht zenoah G260 pum tunen?
27 mei 2012 17:36
Ga naar eerst nieuwe bericht Xray XB8e
27 mei 2012 20:07
door hormaxx
Ga naar eerst nieuwe bericht Algemeen Parkzone...
16 oktober 2011 18:21
door Roel H
Showcases in database
Total ShowCases: 866