Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2008, 11:22   #29 (permalink)
hubris
Vriend van modelbouwforum.nl

hubris's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Hoveren gaat redelijk (bij niet te hoge toerentallen, want dan krijgt de staartmotor de torque niet gecompenseerd). Rondvliegen gaat tail- en side-in redelijk, nose in ben ik nu langzaam aan het oefenen...

MAARR... gisteren was het EINDELIJK zo ver! Alles ingeladen en naar het veld van de club gereden. Nog even een klein probleempje met brandstof, maar gelukkig kon een van de clubleden me daar mee helpen.
Zodra mijn instructeur er was, alles klaar gezet. Vervolgens heb ik het aan hem overgelaten om de heli voor het eerst te starten. Dit had nogal was voeten in de aarde, maar na een paar pogingen liep hij enigszins. Beetje rijker zetten, opnieuw starten... weer een beetje armer, en opnieuw starten....
Na een paar pogingen liep hij goed genoeg om het hoveren een beetje uit te proberen. En echt waar, de mensen die nog geen heli hebben kunnen zich dit echt niet voorstellen, maar wat een ONGELOFELIJK machtig gevoel is het om je eigen heli netjes in de lucht te zien hangen, ondanks een best wel flinke wind. Onbetaalbaar!

Vervolgens liet mijn instructeur me ontzettend schrikken, zonder aankondiging trok hij ineens de heli een flink eind de lucht in. Ik dacht echt "Ok. Dit is het einde. Die gaat gegarandeerd de grond in", maar gelukkig was het allemaal de bedoeling en liep de heli gedurende zijn eerste vlucht steeds beter. Een beetje rijk nog wel, maar wel steeds beter...
Hiervan heb ik dan ook een paar seconde film gemaakt met mijn telefoon (erg slecht kwaliteit, maarja 't is iets). Deze kan je hier vinden: YouTube - Maiden Raptor 50

Gistermiddag ook het trainingskruis gemaakt, zodat ik ook zonder instructeur een beetje kan gaan oefenen. Want zelf vliegen zonder kruis, met de wind van gister, daar wilde ik me nog niet aan wagen... Hoe moeilijk dat ook was, om verstandig te zijn.

Noujah.. Op deze plek wil ik RCHobby-online.nl nog even extra bedanken voor alle hulp met kopen, afstellen, invliegen, e.d. die ik heb gekregen van hem (en hij moet niet denken dattie al van me af is )

Statistieken
Leden: 21.808
Discussies: 104.937
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Etinogard
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht bouw hydromite
3 maart 2012 22:24
door peyke
Ga naar eerst nieuwe bericht Best pijnlijk zo'n...
27 mei 2012 18:41
door Peter1991
Ga naar eerst nieuwe bericht MHZ Flash Mono 1 set-up.
24 april 2012 18:42
door pompebled
Ga naar eerst nieuwe bericht Mega Dragster III
14 mei 2012 11:19
door Baron
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Sukhoi 29 140e SEBART
27 mei 2012 18:33
door skunk51
Ga naar eerst nieuwe bericht E-flite UMX Carbon Cub SS
16 mei 2012 19:27
door RC Bastard
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe motor zuigt geen...
21 april 2012 19:38
door Marx-7
Ga naar eerst nieuwe bericht trainerkabel.
21 april 2012 14:46
door apache f16
Ga naar eerst nieuwe bericht Supervee27 mono 2 met...
25 maart 2012 20:16
door Jordi_
Showcases in database
Total ShowCases: 866