Zo, vanavond even een paar foto's gemaakt en geinventariseerd wat er nou eigenlijk allemaal in de RBC kit zit en of de kit nog een beetje compleet is.
De tekening in z'n geheel. @Bram, de tekening is niet alleen een beetje groter ...
... hij is ook wel wat ingewikkelder, verdient ook een beetje studie denk ik.

Leuk, zo'n tekening is natuurlijk in 2D, maar m'n Birddog moet toch echt een 3D model worden, anders wordt het lastig vliegen.
Om overzicht te krijgen heb ik de inhoud van de doos maar eens even uitgestald. Aan de hand van de tekening maar eens uitzoeken wat waarvoor dient. De vleugels zijn gedeeltelijk gebouwd, maar nog niet beplankt.
Het roer en het stabilo zijn uit massief (nou ja massief

) balsa gefreesd, dus geen ribbenconstructie met beplanking hier. Zal in ieder geval weinig problemen geven met het plaatsen van de scharnieren.
Ai, dat is jammer

, gevalletje transportschade ... twee ribben waar aan het einde een stukje van is afgebroken. Nou ja, is niet onherstelbaar zullen we maar denken.
En als toefje slagroom op de taart, wat vind ik onderin de doos ... een set decals. Dat is een mazzeltje, daar had ik niet op gerekend
Als ik het zo gauw even bekijk, mis ik eigenlijk alleen wat balsa voor beplanken van vleugels en een zijde van de romp. Dat had Cees me ook verteld toen ik de kit van hem overnam, dus dat is geen verrassing.
Vooralsnog ben ik van plan de vleugel met ailerons te bouwen, hoewel flaps ook een optie zijn. Ik denk dat ik daarvoor tezijnertijd een extra vleugel bouw.
Tot zover voor deze keer.