Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jitze Ofwel, als je op een DLG-manier een speer werpt, gaat hij op het moment dat je hem loslaat rechtdoor, alleen de speer zelf draait iets. hij maakt dus geen bocht... |
Nu zijn we het eens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jitze Ik vermoed dat je DLG deze neiging niet vertoont als je een werpstift midden in de romp zou hebben op het zwaartepunt. |
Beetje moeilijk vasthouden. Maar dan nog zou het vliegtuig tijdens de draai meedraaien en dezelfde rotatie energie opdoen. De kinetische energie is dan echter veel kleiner. Als je het vliegtuig aan de tip vasthoudt maakt de romp (oftewel het zwaartepunt van het vliegtuig) een veel grotere cirkel en kan je hem veel meer snelheid (kinetische energie) meegeven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wubbe Dan zou een vliegende vleugel als de BackPackglider ook nog steeds hoger moeten gaan dan een HLG.
Ik denk dat dat ook zo is. |
Ik weet wel zeker dat dat zo is. Ik krijg een hlg tenminste niet zo hoog geslingerd als jouw bpg. Hij is dan misschien niet geschikt als wedstrijdkist, maar aan je uitgangspunt (leuk vakantievliegtuigje) voldoet hij absoluut. Je hebt toch maar mooi een functionerende dlg-bare vliegende vleugel gemaakt, en dat kan niet iedereen zeggen.