Stom he , dat gepruts met een shuttle, nee gelukkig heb ik ook nog geoefend met Uni1. Door de ernstige wind ben ik ervan overtuigd geraakt dat ik op deze heli maar beter een Heading hold gyro kan plaatsen. Aldus ebay afgestruind en jawel hoor gelukt: weer een JR G550T. 3x dezelfde dus.
Het vliegen ging goed en slecht. Ik weet niet wat ik nou zo verrekte stom doe met een rol maar meestal staat de heli stil als ik eruit kom. En dan is het ook nog slim Steven dat als je je rol rate wil reduceren dat je kanaaltje 3 reduceerd ipv kanaaltje 2. Op het veld is het altijd anders als thuis, Juist! op het veld is het koud! bah. Wat heb ik daar een hekel aan. Hier met die zomer!
Toch lukt de Rolling stall turn al aardig zo nu en dan, auto rotatie lukt ook , alleen moet ik nog eens gaan oefenen op de plek van de landing (in het wedstrijd vierkant dus) (en niet ernaast!)
Knife edge heb ik nog maar voor de helft geoefend. De pirouette heb ik nog even achterwege gelaten om het gevoel te krijgen hoelang de heli wel niet op zijn zij blijft doorvliegen.
Een filmpje van van de rol 2x de eerste rolling stall turn en de knife edges vindt je hier: (met commentaar van Lazerbeak Tjerk, ook wel Ugh)
oefenvlucht op Area 548 - Putfile.com
en de eerste keren oefenen voor de autorotatie alhier:
oefenvlucht autorotatie Area 548 - Putfile.com
Veel plezier,
Steven