Ik vraag mij nu dus iets af.
3 weken geleden is mijn Gemini gecrashed, tenminste, bij start maakte hij een harde bocht naar rechts (rudder uitslag was maximaal). Ik heb hem nog wel in 1 stuk op de grond weten te krijgen. Ik heb het toen geweten aan de toch erg goedkope towerpro 9 grams servo's die ik gebruik.
Ik doe altijd een volledige check van al mn roeren voordat ik opstijg, meestal zelfs een keer of 4 :P
In ieder geval, servo vervangen, wederom tijdelijk voor een towerpro 9 grams servo. range check gedaan (voor de zekerheid) en niets aan het handje.
Tot een week geleden, dit keer vlak na de start, opeens weer hard naar rechts, wederom rudder maximale uitslag naar rechts. (overigens kan dit eigenlijk niet, omdat ik de throw in mn zender op 70% heb staan.)
Dit keer iets meer schade, maar niets wat secondenlijm niet op kon lossen, gelukkig is er bijna niets meer van te zien.
Ik heb dus nu overal HS81 servo's erin gedaan. Sindsdien nog niet gevlogen. Maar ik vind het toch een beetje vreemd dat tot 2x toe een servo zou overleiden...
Kan dit door de zender komen?
De ontvanger werkt goed bij rangecheck. Heb hem ook zelf bekeken, niets aan te zien, alle contacten zien er OK uit. Ook met de multimeter zijn er geen rare dingen te bespeuren.
|