Op z'n minst net zo nauwkeurig als mijn multimeter. De lader geeft per cel continu de waarden aan met 2 cijfers achter de komma. Als uiteindelijk het laad/balanceer proces gestopt is zijn bij mij de cellen gelijk volgens de multimeter.
Die wijkt wel wat af van wat de lader zegt, maar die multimeter is dan ook voor 10 euro gekocht. (Multimeter geeft iets lager aan).
De laadsnoertjes zijn voor mij niet echt bruikbaar. Eentje met de krokodilleklemmen en zo'n laagspanningsbusje is voor het aansluiten van de 12 volt. Ik vind het kabeltje te dun. Het is makkelijker om rechtstreeks een passend adapter te gebruiker - net zoiets als aan je laptopadapter zit. De lader accepteert volgens handleiding 11-18 volt, dus als je geluk hebt heb je nog wel een passende adapter (50watt) liggen.
Voor de laaduitgang zit er een kabeltje bij met twee goudstekkers (laderkant) en een imitatie deans. Daarop kun je vervolgens een aantal adapterkabeltjes steken: van gloeiplug to BEC tot deans tot ontvangeraccu. Alleen de ontvangeraccukabel is voor mij bruikbaar maar dan onnodig groot en onhandig. Advies: gewoon je bestaande laadkabels gebruiken.
Arthur
Laatst gewijzigd door arthurw; 14 augustus 2008 om 18:51 |