Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Discussie: WK 1:10 Portugal
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2008, 10:30   #58 (permalink)
_cyclops_

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Heinsbroek Bekijk bericht
Omdat "onze" sport steeds meer professioneel wordt zullen de regels ook meer waterdicht gemaakt moeten worden.
Ifmar zou 3 maanden voor een WK reeds moeten aangeven welke uitlaten in dit geval toegestaan zijn en de tekening daarvan mee publiceren. Ook moet er een exacte maataanduiding zijn.
Het rulebook gaat er kwa leesbaarheid niet op vooruit maar het is duidelijk dat dit nodig is.

In electro is er ook veel gezeur geweest over de cellen. Dat is met een duidelijke en exacte maat omschrijving afgedekt. Marc Rheinard werd daarom tijdens de EK zijn tweede finale overwinning ontnomen.

Dichttimmeren is dan het beste. IFMAR/EFRA etc zullen mee moeten professioneel worden.
Dat kost weliswaar geld maar dan kun je profi's inhuren. Nu wordt alles gedaan door goedwillende amateurs (? ) en misschien gaat dat dan ten koste van kwaliteit.

De rijders diskwalificeren is iets wat je na de kwalies niet meer kunt doen of het moet wel heel erg zijn: dat is het slechtste wat je voor de sport kunt doen naar mijn mening. Daarmee disqualificeer je dan ook de technische controle van de organisatie.

Ik vind dat Novarossi wel laat is met het protest: als er al die tijd al mee gereden is dan hadden ze dat protest toch ook veel eerder kunnen doen.

De EFRA staan er (zoals je vast wel weet) bepaalde regels over de tijdstuur wanneer een protest mag ingedient worden. Gezien dat eerste protest afgekeurd is en daarna in overleg pas echt duidelijk is geworden wat er was (zo lees ik het iig) zou dat best welleens mee hebben gespeeld in de beslissing. Normaal zou dit volgens mij namelijk een schrap van het resultaat zijn...

't valt mij op dat de regels soms nog erg vrij te intepreteren zijn en dat er steeds meer tegenspraak op het gehele homologatie proces zit. Kijkende naar de andere gemotoriseerde sporten doen 'wij' hele rare dingen om onder een bepaald geluidsniveau te komen. Wellicht moeten we wat meer van de andere sporten leren...

Statistieken
Leden: 22.184
Discussies: 101.582
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Carp
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht LiPo capaciteit 20C? ,...
9 februari 2012 20:50
door Azurro
Ga naar eerst nieuwe bericht scratch p-66 vultee...
2 februari 2012 19:30
door juweeltje
Ga naar eerst nieuwe bericht ASW 27B van Multiplex
14 oktober 2011 11:55
door SRS
Ga naar eerst nieuwe bericht Binnenvaartschip: Spits,...
14 oktober 2010 18:44
Ga naar eerst nieuwe bericht nieuw
20 januari 2012 15:43
door katske10
Ga naar eerst nieuwe bericht Wie kan mij helpen aan...
10 januari 2012 12:41
door hvonk
Ga naar eerst nieuwe bericht lipo accu
9 februari 2012 20:31
door katske10
Ga naar eerst nieuwe bericht Zwei Antik Segler
27 november 2011 12:04
door Ariel
Ga naar eerst nieuwe bericht FORUMLEDEN en Techniek: ...
31 januari 2012 22:13
door steffe
Ga naar eerst nieuwe bericht Indoor M.r.c. Real80...
9 oktober 2011 20:40
door Serpent950
Showcases in database
Total ShowCases: 871