Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retep ik zie mezelf van z'n lang zal z'n leven niet in zo'n idioot uitziende 3 wieler rondrijden |
Dat is helaas ook (nog) het imago dat er nu aankleeft, maar dat zal snel veranderen als meer en meer échte alternatieven beschikbaar worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retep alleen wordt er niet bijverteld hoeveel km een set accu's meegaan, en dan bedoel ik niet per lading, maar
het totaal aantal keren dat ze geladen kunnen worden en hoeveel km
je er dan mee kunt afleggen. |
De technologie bestaat al wel, maar met het gebruik in auto's is simpel gezegd nog niet voldoende ervaring opgedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retep Het zou misschien mee kunnen vallen als fabrikanten ze masaal gingen produceren, maar voorlopig zie ik dat helaas niet gebeuren. |
Dit komt vanzelf als de vraag groeit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retep Verder lijkt het me wel kicken om een ferrari bij de stoplichten geruisloos het snot voor z'n ogen te trekken. De ferrari met een hoop kabaal en ik met wat gezoem van de versnellingsbak, want dat is dan het enige dat nog geluid maakt. |
... zelfs dat niet eens: een elektromotor levert het maximaal koppel vanaf 0 rpm, dus er is geen versnellingsbak nodig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retep Verder heeft general motors in het verleden wat proefmodellen aan een geselecteerd publiek ''uitgeleend'' gehad, en die mensen waren allemaal dik tevreden en vonden het een enorm succes, alleen zijn alle auto's weer terug gehaald en vernietigd, want eerst moet de olie op gemaakt worden |
GM had in 1996 met de EV1 een volwaardige elektroauto, die aan de eindgebruikers werd geleasd, na afloop van het contract zijn alle auto's retour gehaald (ondanks veel protesten) en vernietigd, zogenaamd omdat het een "te kleine serie" was om reserveonderdelen voor te produceren. Zie de documantaire "Who killed the electriccar?!" (AANRADER!!)
In dezelfde periode dat ze bij GM de stekker uit dit project trokken (letterlijk

) is het project Hummer opgestart en de aandelen die GM had in de EV1-acculeverancier verkocht aan een grote oliemaatschappij (toeval?!)
Er is steeds meer belangstelling voor alternatieve brandstoffen en elektrovoertuigen dus over een aantal jaren zijn ook de mainstream-merken bezig met het produceren van dergelijk voertuigen.