Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2008, 20:34   #15 (permalink)
Roel van Essen
Vriend van modelbouwforum.nl

Roel van Essen's schermafbeelding

Leeftijd: 54
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hallo.
Het is niet mijn bedoeling om iedereen teleur te stellen of te deprimeren, maar...
Kijk even naar de prijzen:
Deel 1 £0.50
Deel 2 £2.99
Deel 3 en de rest £4.99 per deel.

Aantal delen: 140 maakt alles zusammen 692,11 ENGELSE PONDEN.
Da's 868,93 Euro's tegen de momenteel geldende koers.
Ik vind dat nogal wat, maar oké.
Voor de fijnslijpers onder ons komen er dus nog de nodige ets-setjes bij, die ook niet bepaald goedkoop zijn.

Tot zover het prijsplaatje, nu de rest.
140 delen. Laten we positief blijven: per maand komen er 4 uit. Dan ben je dus 35 maanden verder. Da's krap aan 3 jaar.

Drie jaar waarin je elke week een klein stukje Bismarck verder kan. Of niet, want de uitgever bepaalt welke delen jij toegezonden krijgt. En ervaring heeft geleerd dat dat nooit de volgorde is die wij modelbouwers als prettig ervaren. Natuurlijk niet! De uitgever is ook niet gek. Die laat zaken die persé nodig zijn om het schip goed te bouwen pas ergens achterin de serie uitkomen. En vaak zijn de "bijzondere delen" alleen maar tegen meerprijs te krijgen. Een voorbeeld: Ooit was een automodel met brandstofmotor. De motor kwam met deel "X" uit, maar moest apart besteld worden, tegen een beduidend hogere prijs dan de doorsnee delen.

Dan de kwaliteit. Als ik in een modelbouwshop sta en een model wil kopen, kan ik in de doos kijken. Als de winkelier dat weigert, is dat meteen het laatste bezoek geweest. Verkoop middels een tijdschrift geeft me die garantie niet.

Hoe zit het met de after sales? Wat te doen als er delen krom of stuk zijn? Hoe snel wordt iets nageleverd? Wórdt het wel nageleverd?

Als laatste: Wie garandeert mij dat de uitgever het hele project afmaakt? Ja, de uitgever zelf natuurlijk. Maar die vertrouw ik in deze dus niet. Die wil alleen maar verkopen en winst maken.

Kortom: evenals bij andere, soortgelijke 'projecten' vind ik het buitensporig duur, te weinig garanties over de continue levering, geen garantie over de kwaliteit, kan ik de bouwvolgorde niet zelf bepalen en staat de bouwer aan het einde van de serie zonder twijfel een lelijke financiele verrassing te wachten.
Leuk dat je de betaling kan spreiden, maar dat weegt m.i. niet op tegen de nadelen.

Maar... da's slechts mijn mening. Als je vindt dat je dit schip op deze manier wilt bouwen: ga je gang en veel succes.

Statistieken
Leden: 21.809
Discussies: 104.944
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Clarkson
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Aansluiten ontvanger...
25 mei 2012 16:07
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht Spektrum DX3S & SR3300T...
27 mei 2012 14:22
door Jawsma
Ga naar eerst nieuwe bericht KMP/Esm fw-190
5 mei 2012 15:13
Ga naar eerst nieuwe bericht driften
27 mei 2012 18:59
door tommeke
Ga naar eerst nieuwe bericht EMCR Rozenburg,...
14 oktober 2009 09:58
door Alexzzz
Ga naar eerst nieuwe bericht zenoah G260 pum tunen?
27 mei 2012 17:36
Ga naar eerst nieuwe bericht Hms Victory
13 februari 2012 15:47
Ga naar eerst nieuwe bericht opbouw EttI Chaser...
22 november 2011 16:59
door arnold
Ga naar eerst nieuwe bericht Limburg onroad & offroad...
19 augustus 2011 17:01
door Xtinction
Ga naar eerst nieuwe bericht Alu Draagarmen achter...
26 mei 2012 17:30
door Mhermens
Showcases in database
Total ShowCases: 866