@Danny:
ik had met mijn bericht niet de illusie of de bedoeling om jou van je bouw af te houden of te "bekeren". Jij hebt je keuze al gemaakt en hebt er goed over nagedacht.
Wat ik beoog te doen is onze wellicht wat minder ervaren bouw-vrienden met hun neus op een paar zaken te duwen waar ze wellicht wat te licht over zouden kunnen denken.
En ja, je kon inderdaad op mijn bericht wachten, want ik heb een bloedhekel aan dit soort verkoop. De ervaren, doorgewinterde bouwer kan het aan, de beginner vaak niet. en dan staat er wéér een half model stof te verzamelen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.Poortman ...PS: (sorry voor de naam) Had onze grote gestoorde duitse vriend in WWII niet een heel groot schip wat ergens in ?noorwegen/zweden heeft gelegen maar nooit echt in is gezet. Dat was nog een slag "gestoorder" dan de Bis. |
Adolf H. te B. had in Noord-Noorwegen (Ka-fjord) inderdaad nóg een slagschip: de "Tirpitz". Niet nog groter dan de Bismarck, het was een zusterschip. Had alleen wat meer luchtafweer.
Uiteindelijk door Engelse mini-onderzeeërs niet-inzetbaar gemaakt en door de RAF (Dambuster-squadron) met "Tallboy"-bommen tot zinken gebracht.
In de jaren '50 (?) door de Noren in stukken gesneden, opgevist en versmolten.
Enne...Zweden???
Welke geschiedenisleraar heb jij gehad?

Zweden was in W.O.II. neutraal.