Met de kwaliteit van dit model zal het wel goed zitten. Het is ontworpen/samengesteld door Amati models, die toch wel gekend zijn vanwege hun hoge kwaliteit.
Eerder heeft Hachette ook al de Titanic uitgebracht, eveneens een samenwerking met Amati. Ondertussen kan je de Titanic trouwens gewoon als complete bouwdoos van Amati kopen, heb je ineens alle stukken. Ik ben er vrij zeker van dat Amati deze Bismarck ook wel als bouwdoos zal uitbrengen (waarschijnlijk heeft Hachette een exclusiviteits contract waardoor Amati pas binnen 1 of 2 jaar de complete bouwkit mag uitbrengen)
Wat bij mij persoonlijk altijd een beetje wringt bij dit soort abonnementen, is dat je uiteindelijk toch nooit echt zekerheid hebt of de serie niet vroegtijdig stopgezet zal worden. Met de Titanic heeft Hatchette reeds bewezen dat het probleemloos kan, maar in het verleden zijn er wel maar van dit soort reeksen geweest die halfweg gewoon werden stopgezet. Daar sta ja dan met een halve boot. En het is niet omdat ze het op papier garanderen, dat het ook zo is in de praktijk. Misschien kan je het via rechterlijke weg wel afdwingen dat ze alles leveren, maar dan heb je met een complete bouwdoos toch minder kopzorgen....
Nu, voor wie deze toch gaat bouwen, ik kijk er in elk geval naar uit, want het is en blijft een geweldig schip, en de kwaliteit zal echt wel goed zitten!
|