![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 mei 2003 Locatie: Nederland, Veenendaal Leeftijd: 25
| Citaat:
Maar goed, ik weet dus niet hoe het werkt en blij dat iemand anders me voor is geweest
__________________ Joost | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Lipo nooit in de auto laten zitetn tijdens opslag. Dan zullen de lipo's ook ontladen
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen M-03/T3-011 (in aanbouw)/Transponder 6609697 |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 januari 2010
| Citaat:
| |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
ik ben zo stom geweest om mijn lipo verkeerd aan te sluiten (rood bij zwart en omgekeerd) aan de ESC en nu doet ie niks meer...ik kan hem precies nog laden maar geen reactie als ik deze aansluit... kan ik dit oplossen?
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Dan zal niet de Li-Po stuk zijn maar elektronica als regelaar, dat is zeker, en misschien ook ontvanger en servo('s). Met een ontvangerpakket of een andere regelaar kan je testen of de ontvanger en servo('s) nog werken. Hierbij ga ik er van uit dat je regelaar een BEC heeft (had). Hoe kan je nou een accu verkeert om aansluiten? Daar behoren toch idiot-proof connectoren aan te zitten.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
neen, alles werkt nog 100% perfect met andere lipo dus het kan enkel aan de lipo zelf liggen... en ja, beetje verstrooid geweest met het aansluiten...kan gebeuren
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
cel 1: 3,80 cel 2: 3,81 cel 3: 3,78 ALL: 11,4 voor een lipo: 2200mAh, 3cell 11,1V, 25C wie kan er mij helpen?
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Niks mis mee ! dan zit het probleem ergens anders. Een lipo verkeerdom aansluiten resulteert in een kapotte regelaar, de lipo kan wel tegen een stootje. Wellicht werkt je besturing nog met een andere accu , hoe zit het met de motor ?
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
na mijn foutje ben ik gaan vliegen met andere accu's en geen enkel probleem ondervonden... als ik de 'kapotte' lipo aansluit gebeurt er niks...toch vreemd
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Heb je de totale spanning gemeten op de aansluitkabels (connectors) of op de balancerconnector. Als je niet op de aansluitkabels meet kan er altijd iets mis zijn met een soldering op de accu of aan de connector, hoewel dat wel toevallig zou zijn.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
via de balancerconnector...tja, lijkt me ook vreemd en toevallig...
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Dan even meten op de aansluitkabels. Ook als de ESC wordt (is) aangesloten. Meet je geen spanning met aangesloten ESC, dan even op de balanceraansluiting meten. Is daar wel spanning dan is er iets mis met de aansluitingen van de kabels op de Li-Po of de connector.
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
| Als het werkt met een andere lipo maar de lipo is goed op de balancer gemeten dan zit er waarschijnlijk breuk ergens bij de hoofdplug of snoer.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |