![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2010
|
Hoi, als ik mn lipo(bionic 2400mah) wil opladen met mn ultramat 14 plus komt er de volgende error op het display van de lader: "error battery voltage to low" ik laad met een balancer. is de lipo nu stuk? De lipo zelf ontlaad ook vanzelf. acu is nieuw en nog maar 5x geladen geweest.
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Meten is weten. Met een Voltmeter kan je de individuele celspanningen meten. Daarna zijn er conclusies te trekken.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2010
|
een voltmeter heb ik niet.. zou trouwens niet weten hoe ik zoiets kan meten lol. Ik zal even de instellingen van mn lader geven , mss dat iemand kan zeggen of die correct zijn ingesteld. type Lipo c1 2.4A 2400MAH daarna sluit ik de battery aan en houd de start knop in waarna hij de balancer inschakeld en direct erna die error geeft. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Een universeel meetapparaat, die ook spanning kan meten behoort eigenlijk tot de standaarduitrusting. De lader meldt dat de spanning te laag is. Als het accutype (Li-Po) en het aantal cellen juist is ingesteld, dan vindt de lader dat één of meer cellen een te lage spanning heeft en daardoor niet aan het laadproces wil beginnen. De laadstroom van 2,4 Ampere voor een 2400 mAh accu is juist.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
En die spanning meet je op de stekker van de balance kabel. trucje kan zijn de lipo een 2-3 minuten zonder balancer op de Ni-Mh stand op te laden. Dan zullen de te legen cel(len) weer boven de minimale spanning komen, en kan je weer verder laden aan de balancer. Hou de accu dan tijdens het laden wel goed in de gaten, want helemaal goed is het niet
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen M-03/T3-011 (in aanbouw)/Transponder 6609697 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
| Citaat:
METEN IS WETEN! ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat bovenstaand truukje nogal wat risicos heeft. Eerst meten wat de spanning van je cellen individueel zijn. Anders kan bovenstaand truukje nogal nadelige en mogelijk zelfs gevaarlijke gevolgen hebben.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
een regelaar voor lipo cellen heeft inderdaad een low voltage beveiliging. Dit werkt als volgt: Bij het aansluiten van de lipo meet de regelaar het aantal cellen, dit doet hij door de spanning te meten. Het is dan belangrijk dat de lipo vol is! Een lege 3s lipo zou een regelaar als een volle 2s kunnen zien! Als tijdens het rijden de spanning van een 3S onder de 9 volt komt schakelt de regelaar uit of gaat naar halve kracht (hangt af van type en programmering regelaar). Dus eerst kijken wat voor regelaar je hebt en hoe die geprogammeerd is! Zet je een lipo op een regelaar die ingesteld is op Nimh dan heb je grote kans de volgende lipo ook te slopen! Groeten Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Tja zonder lipo cutoff rijden is gewoon vragen om een stukke lipo!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Tja, vraag me af , had de verkoer ook mischien een beetje meer service kunnen verlenenen ???? Wist hij dat je lipo ging rijden ? Heb je de hele zwik daar gekocht, dus wagen lader , en lipo ? Of heb je hem ergens anders gekocht en ben je naar de shop geweest voor de vragen,e n dus antwoorden, want dan veranderd er nogal wat
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |