![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Helenaveen Leeftijd: 16
|
Bij mij reageert de delta peak niet, heb hem nu op handmatig gezet en wacht tot ongeveer 10.8 volt of moet ik langer wachten.? Ik heb ongeveer ff 3 lampjes (groene gedeelte) en er na 2 lampjes(blauwe gedeelte) van de 4 lampjes.
|
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
Bij langzaam laden(ik meen langzamer dan ongeveer 1/2C)is dit verschil te klein om goed te detecteren daarom werkt deltapeak dan niet. Dus twee voorwaarden waar je op moet letten. Je moet snel laden en de accu moet snellaadbaar zijn.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #35 (permalink) | ||
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Citaat:
Dit is de laatste keer dat ik het hier plaats. Mvg Johan
__________________ | ||
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Ik zou bij het laden niet hoger gaan dan zo'n 250mAh en het programma voor NiMh automatisch kiezen. Dan zou je accu in ieder geval 's nachts helemaal op moeten kunnen laden. Wel je safety timer uitzetten anders stopt ie na drie uur. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Ja, maar ik laat de accu niet helemaal leeg gaan bij mij staat hij al en het blauw bij 10.5 volt. Ik laat nu met 100 mAh en tot het voltage 11.5. Want ik had gelezen dat een goede vollen NiMh cel 1.45 volt is (max) dus ik dacht 1.45 x 8 = 11.6. En dan een beetje safe blijven bij 11.5. Laad ik dan goed of helemaal verkeerd????
|
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Zend- en ontvang accu's niet met delta peak laden maar met 0,1C, de nacht voor je gaat vliegen. Mag 'onbeperkt'. Veiliger. En als er een beveiligingsdiode in het zenderlaadcircuit zit, is de zender ueberhaupt niet met delta-peak te laden.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
Gewoon 1/10c gedurende 14uur als hij leeg is anders wat korter en zelf af zetten. We gaan gewoon door tot we denken dat je het snapt.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Voor we ons de vingers blauw typen, lees de accu-FAQs, zul je je hele modelbouwleven plezier en voordeel van hebben, volgende week overhoring Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> Accu's en laadtechnieken
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet niet hoe snel je laad maar als dat te langzaam is dan zou ik er niet op vertrouwen. Hij kan zo maar eens niet afslaan dus blijf er bij!!!!!!!!!. En als hij te snel laad en heet wordt dan leeft je accu niet lang. Dat linkje van Ron heb je toch wel bekeken hoop ik.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 2 maart 2010 om 18:46 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |