![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2009 Locatie: Helenaveen Leeftijd: 16
|
Hey, Ik ben op zoek naar een goede zender accu. Ik had eerst 8 conrad nimh batterijen, Maar ze zijn helemaal stuk. Ik wist niet hoe ik de delta peak moest in stelen. Na wat zoeken kwam ik er achter dat ze ongeveer bij handwarmte (40 graden) moesten afslaan. Ze werden geen 40 graden dus ik wachten maar vervolgen gaat mijn lader ultramat 14 in de time limit(beveiliging voor overladen). Nu zijn de batterijen in mijn ogen helemaal kapot, ik doe ze in de zender en binnen 2 a 5 minuten staat hij op de zender niet meer in het groene gedeelte. Nu wil ik een goede accu voor er in te plaatsen. Maar ik wil er wel een die ook met mijn lader werkt. En hij moet niet heel veel kosten. Dus wie kan mij een goed advies geven?? gr, vanneerven |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Als je er even bij zet voor welke zender je een accu zoekt, krijg je waarschijnlijk méér respons... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Je weet wel waar 8 aa batterij in moeten. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ah, die moet je meteen weggooien en een echt zenderakkupack aanschaffen. Die batterijenhouders geven veel problemen en kunnen ervoor zorgen dat je model een eigen leven gaat lijden. Dit is de beste en eigenlijk enige manier (en passen er zo in als het goed is): https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/ar...tikelcode=4547
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir Laatst gewijzigd door Berto; 24 februari 2010 om 17:16 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
|
Waarom geen lipo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 2620mAh 3S 11.1v Transmitter Lipoly Pack $15.95
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Kan natuurlijk ook maar dan moet er wel weer een ladertje bij, denk dat je dan duurder uit ben.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2003 Locatie: Nederland! Leeftijd: 40
|
ik heb nu Eneloops erin en dat bevalt echt erg goed.. nooit meer een zender die leeg is net als je hem nodig hebt.. en gewoon met een multilader laden..
__________________ Nieuwe Schaalmodellen van HF Models en Jeti Duplex op voorraad! www.btc-rc.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Cellen als deze, in penlitevorm, zijn zelden geschikt voor snelladen. Het beste kan je dit soort accu's 14 uur laden met een stroom gelijk aan 1/10 van de capaciteit. Dan is het niet nodig bang te zijn dat de cellen worden overladen, ook al zijn de cellen maar half ontladen.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
gr ,vanneerven Laatst gewijzigd door vanneerven; 24 februari 2010 om 22:50 | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
| Citaat:
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |