![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Hebben jullie ze al gezien? Hobbyking heeft een nieuwe lijn lipo's uitgebracht met bizarre veel power. 70~90C kan er schijnbaar uit gebruld worden. Dat zou niet alleen extremer vermogen betekenen, maar ook een voltage curve die VEEL later inzakt. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 4000mah 3S 45~90C Lipo Pack Ze gaan ze uitbrengen tot 6s 6000mAh. Wat denken jullie? Is dit het echte werk waar we op zaten te wachten, of een marketing praatje?
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
wie zegt van niet dan? Die 10C laden vind ik vooral interessant. ben benieuwd of dat daadwerkelijk ook goed gaat en wat de levensduur van de accu is met zulke laad- en ontlaadcapaciteiten. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2008 Locatie: Ardooie (West-Vlaanderen) Leeftijd: 49
|
Tzal naar de toekomst er maar op verbeteren met de batterijtechnologie ! Goed voor ons . Hopelijks worden beter in het slecht behandelen want recent mijn 5c 3300 naar de vaantjes geholpen door onoplettentheid .
__________________ Raptor 50 Kasama Redline SolidG/Rap90 Kasama OS SolidG/Rap90SE OSSZ BeastX/SynergyN9 YS ST4 SolidG/Trex 500/450pro/550/ Rap50 MD500 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
mooi accu's voor pylon races, maar ik zou graag eens zien dat ze ook eens aan de ander kant wat nieuws uit gaan brengen. Voor 3D vliegen met een normale setup vind ik ze te zwaar, en dan ben ik nog iemand die van hoog stromen houd. Ik zie liever dat ze eens 25C accu's uitbrengen die 4 - 4.5 gram per watt/uur wegen. vb : 4S- 4000mAh die 270 gram tot 330 gram weegt. Dat zou eens mooi zijn. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik zie dat er ook 25C's aan komen, als ze in de buurt van de G3's gewichten zitten wordt er 11S 5000mAh besteld, gaan ze in de EXTRA 88" en op de powerlab 8's met 30A. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Nog even en je lader heeft ipv een 12V aanluiting en een fannetje een complete aggregaat in zich zitten. Voor de 3s4000 heb je al 550W nodig.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
| Citaat:
Ik heb liever dat de ontwikkelinspanning besteed wordt aan een toename van capaciteit bij gelijk gewicht (lichtere packs dus). | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 mei 2009 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 41
| Citaat:
Kan met 3 accu's en 2 laders nu al doorvliegen. Liever lichter met meer capaciteit
__________________ Modellen? Te veel! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Dat het sneller vol en leeg kan maakt mij niet zoveel uit. Vooral EDF hebben er baad bij dat die voltage lekker lang hoog blijft, en daar ging het mij eigenlijk om. Lichtere packs zou idd nog veel geweldiger zijn, maar dat zal er voorlopog wel niet van komen.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003
|
deze cellen zijn voor edf niet interessant. 45C constant is standaard voor Lipos en 90C bursts is niet geschikt voor edf, eerder voor 3D. Laden doe ik vanaf 2007 met 1200W met veel plezier. Voor geoefenden is uit de 1200W dus makkelijk de laadtijden in te schatten met wat rekenwerk. Vreemd genoeg is iedereen in Nederland bereid om in meerdere pakketten te investeren maar niet in een goede lader en balancers. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
3D ??? Ik heb 58" 74" en 88" 3D kisten heb alleen maar G3's CX en die presteren meer dan genoeg, en voor 3D is het vermogens verlies niet erg, je moet toch met je gas reageren op wat de kist doet. of je dan 3-5% hoog in de curve zit maakt niet uit. En gewicht maakt wel uit. Zoals het er nu uit ziet gaan in de 110" ook CXen dan wel 4Ah 2P. bart,
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |