![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 18 december 2009 Leeftijd: 27
|
Ok bedankt voor de uitleg. Nu heb ik een paar opties, wanneer ik de voeding van Hitachi op marktplaats koop kan ik deze instellen tot 14,7v waardoor de lader bijna 400W zou kunnen leveren maar!!! deze voeding kan max. 350W leveren. en dus is 350W de limiet van de lader en de voeding moet op zijn max werken. De ander optie is om een voeding a la die van Nard Cox te kopen maar deze kan max. 12,xx volt output leveren waardoor de lader (op 12 volt) max. 320 watt kan leveren. Ik heb dus de keuze om ofwel een voeding op zijn max te laten draaien en te laden met max. 14A of een voeding te kopen welke niet maximaal belast hoeft te worden en met max. iets minder dan 13A te laden.... de kosten voor de voeding zijn ongeveer gelijk.... |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Je kan het beste een computer voeding gebruiken, die zijn stabiel en relatief goedkoop! Tja wanneer je een lader koopt die veel vermogen kan leveren dan zal de voeding dat OOK moeten kunnen leveren. Plus een beetje meer in verband met de onvermijdelijke verliezen. Een Computer voeding dus maar pas wel op. Het vermogen dat op zo'n voeding staat is het vermogen dat de complete voeding kan leveren, dus niet alleen de 12V! Neem als voorbeeld een willekeurige 500W voeding. Deze kan leveren: -12V - 0,3A = 3,5W +12V - 25A = 300W +3,3V - 24A = 80W +5V - 24A = 120W +5Vstb - 2,5A = 12,5W In totaal is dat dus 516W. Als je goed kijkt zie je dat de 12V "slechts" 300W kan leveren. Houdt daar dus rekening mee bij het kiezen van de juiste voeding! Er is nog een tweede probleem en dat is dat vooral de grotere voedingen (meestal vanaf 500W of zo) heel vaak meer dan één 12V uitgangen heeft. Dat staat op het label en als het goed is ook bij de specificaties van de voeding als je die via het internet gaat zoeken. Hier bedoel ik niet het aantal draadjes waar 12V op staat, dat zijn er nog veel meer. Ik bedoel echt afzonderlijke voedingen. Elk een eigen gelijkrichter en een afvlak condensator. De ene voeding zal bijvoorbeeld het moederbord van de computer van spanning voorzien en de andere alle harde schijven en DVD speler/brander. Die voedingen mag je meestal NIET zo maar parallel zetten in verband met de spanningsregeling in de voeding. Zou je dat wel doen dan bestaat er een kans dat de voeding erg instabiel wordt. Dus als je een voeding koopt moet je niet alleen op het vermogen van de 12V voeding letten maar ook of dat door één 12V voeding wordt geleverd of door meerdere. Al met al lastiger dan veel mensen zich realiseren.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Hoi Ernst, Dank voor je reactie, ik heb inmiddels een voeding van en HP proliant dl380g4 server besteld zoals ook beschreven staat in het topic "goedkoper PSU". Deze zal morgen binnenkomen dus ik ben erg benieuwd, hij kan in ieder geval 575 watt leveren op een uitgang van 12 v met max volgens mij iets van 48A... groet Guus |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Xplorer: Is 575 het totale vermogen van de psu of enkel van de 12v? Als 575W het totale vermogen is dan ga je geen 48A op de 12v uitgang krijgen aangezien er ook nog een deel van het vermogen op de 5V en de 3.3V staat ik geef dit enkel als opmerking aangezien ik niet meteen vond welke psu je gebruikt
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2009 Locatie: nabij Schiphol Leeftijd: 36
|
Waarschijnlijk te laat, maar zelf gebruik ik deze 40A voeding: Modellbau Lindinger Onlineshop
__________________ |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
deze had inderdaad ook gekund.... OK, de spits is eraf, ik heb vandaag mijn voeding binnen gekregen en deze heb ik direct "omgebouwd" zoals beschreven in het andere topic, werkt tot nu toe perfect. Tevens heeft de lader de eerste lading perfect doorstaan. Ik heb een 11,1 v 2600 pack op 13A (5c) geladen en deze was gelukkig zonder probleem in 11 minuten vol... verder in gebruik een gemakkelijke lader, fijne tiptoetsen en gemakkelijk menu. |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Ik heb goed en slecht nieuws over deze lader.... Het goede nieuws is dat de lader het nog altijd doet!!! en na dik 209 ladingen nog niet geëxplodeerd is... het slecht nieuws is dat de lader bij 12 volt een effectief vermogen van 215 watt heeft wat neerkomt op 270 watt effectief op 15v in plaats van de beloofde 400w..... |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2002 Locatie: Venray Leeftijd: 39
|
Ik heb vandaag een 24Volt voeding (2x HP 12V PSU) aangesloten op deze Turnigy 400Watt lader en wat denk je ... ik krijg nu Input Voltage Error! Op het label staat dat ie bij 24Volt nog zou moeten werken. Ofwel is ie onnauwkeurig en/of wel erg kritisch afgesteld. Ik meet met mijn multimeter namelijk 23,9 Volt op de voeding. Houdt hier dus rekening mee! Is er misschien een truukje om de spanning iets te verlagen, mijn voeding is namelijk niet echt regelbaar. Grtz, Emile
__________________ MC Venus Well <= 10 juli 2011 Electro Meeting! RIGID TDR, Trex 600ESP (V-Bar), Raptor E620/Bell222, Sukhoi 29s 140, JR X9303 2,4Ghz |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...11340&aff=5361 Om het onderste uit de kan te halen moet je die spanning dus ook aanbieden. Alles lager dan dat zal ten koste gaan van het rendement en dus van het maximum uitgangsvermogen. 215W bij 12V is dan ook min of meer te verwachten. Ook de uitgangs spanning zou een rol kunnen spelen waardoor alleen met b.v. 6 lipo cellen in serie 400W gehaald kan worden.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 11 november 2010 om 18:55 | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
Dat verschil is wel erg groot.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
In de specs staat: Spec. Input voltage: 11.0 – 18.0Volt Charge current: 0.1 – 20.0A Discharge current: 0.1 – 5.0A Maximum charge capacity: 400W @ input voltage >15V Maximum discharge capacity: 25W Current drain for balancing Li-po: 200mAh/cell Lithium (LiPo/LiIo/LiFe) battery cell count: 1 – 6 series NiCd/NiMH battery cell count: 1 – 18 series Pb battery voltage: 2 –24V Battery setup memories: 10 Intelligent temperature control: Yes Weight: 820g Dimensions : 152X145X57mm Ofwel lekker vaag! Ik zal de 5Volt uitgang eens in serie zetten met 12Volt, daarmee heb ik 17Volt en val ik binnen beide specs. Ben benieuwd of je er met 17Volt wel 400Watt uit kunt persen ... ? ![]() Grtz, Emile
__________________ MC Venus Well <= 10 juli 2011 Electro Meeting! RIGID TDR, Trex 600ESP (V-Bar), Raptor E620/Bell222, Sukhoi 29s 140, JR X9303 2,4Ghz |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 oktober 2003 Locatie: Venray Leeftijd: 39
| Citaat:
Het ene is ingangs spanning en het andere is een uitgangs spanning Maar met 17 volt (ingang) voedingspanning zal het wel gaan werken gok ik zo. Grtz, Heino | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Oeps, Daar had ik idd overheen gelezen ... Ik zou toch wel eens willen weten bij welke spanning de lader begint te mekkeren en vanaf welke spanning hij VOL vermogen geeft. Grtz, Emile
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |