![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
|
Zojuist kwam ik erachter dat het, volgens Graupner, mogelijk moet zijn om de firmware van de Ultramat (14Plus in mijn geval) te updaten. Nou heb ik daar een aantal vragen bij.. 1. Is het zinnig om de firmware te updaten? De lader werkt op dit moment prima, volgens mij. 2. Hoe moet de Ultramat 14Plus worden aangesloten op de USB-poort? Welke kabel is hiervoor nodig? 3. Waar kan ik zien wat het verschil is tussen de huidige firmware en de nieuwe? Thanks
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2010
|
1. Ligt aan het antwoord op 3 2. Geen idee, ik heb er geen 3. Meestal staat het op de site, of staat het in een tekst bestandje die bij de firmware zit (in een .zip bestand bijv). En om jouw post compleet te maken, hier de download link: http://www.graupner.de/en/products/8...?tab=downloads Maar in de .zip staat dus niks. Laatst gewijzigd door Gman; 4 januari 2011 om 16:11 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Alleen laders met een pc-port kun je updaten via een USB-adapterkabel. De Ultramat 14 en de Ultramat 14 Plus hebben deze niet, de Ultra Trio Plus 14 wel.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
|
Ok, duidelijk. Vraag ik me alleen wel af waarom ze hier wel updates 'listen' dan. In de Duitstalige versie van de website staan deze trouwens ook niet.. Zal wel een foutje van Graupner zijn dan!
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
De Ultramat 16 is opgevolgd door de Ultramat 16S. Op basis van het bestelnr. kun je 'm echter nog wel terugvinden: Graupner ULTRAMAT 16
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Uiteraard is de Ultramat 16 te updaten. Bij de verwijzing, die ik hierboven gaf kun je alle benodigde downloads vinden.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt voor de reactie, ik heb ook de downloads gedaan en het programma opgestart met de driver installatie. Daarna de upgrade programma opgestart en en de aanwijzingen in de handleiding gevolgd. Alles werkt tot dat de upgrade programma de lader niet ziet. De usb er in gezet de juiste com poort ingesteld, de lader aan het stroom gezet enz. Hij ziet de lader niet. De upgrade programma staat ook niet bij de ultramat 16 daar moet je bij de 16S voor kijken, dus mogelijk is dat pas bij de 16S mogelijk. Er kan wel grafieken enz. afgelezen worden via de USB van de lader. Wat kan er aan de hand zijn.
|
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
|
Wat kan ik met updaten bereiken? Zitten er fouten in de standaard software van een ultramat 16? Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
| Citaat:
Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Valkenburg zh Leeftijd: 51
|
Ik ben ook in bezit van een Ultramat 16 dus niet de 16s. Ik ben daar zeer tevreden over, alleen de mijne laadt wel lipo's tot 4,26 volt per cel. Zou dit niet te maken hebben met de inwendige weerstand van je lipo's? Ik gebruik hyperion Lipo's en ook Turnigy's.
__________________ Met vriendelijke groet, Aad d. B. Geen betere raad dan voorraad! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 14plus, firmware, graupner, ultramat, updaten |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |