![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Waddinxveen,Zuid Holland Leeftijd: 13
|
Beste forumleden, Ik heb een Robbe Sanyo 6,0 V 2000 mAH accu gekocht. Mijn vraag is met hoeveel mA ik hem het beste kan opladen en hoe lang hij dan aan de lader moet hangen. En hoe lang moet ik hem laden voordat ik hem voor het eerst gebruik ? Mijn batterijmeter zegt dat hij voor 99% vol is. Ik heb het stukje over NIMH accu's van Ernst Grundmann al gelezen maar ik snap het nog niet helemaal. Luc Laatst gewijzigd door Luc Naafs; 13 april 2011 om 18:06 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Ik neem aan dat het een Eneloop paket is. Ik laad die altijd met 400 mA Mijn lader schakelt af als ze vol zijn (U.I.Lader) Heb je een lader die altijd blijft laden kan je hem 14 uur op 1/10 laden dus 200 mA Snelladen vinden Eneloops niet leuk , 1000 mA is wel de max. Mvg Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Waddinxveen,Zuid Holland Leeftijd: 13
|
Bedankt voor de reactie, De hoogste uitgangen die ik op mijn lader heb zijn 180 mA en 600 mA. Is 14 uur laden niet een beetje veel als je op een dag bij elkaar 50 minuten gevlogen hebt en de volgende dag weer gaat vliegen ? Ik laad mijn goedkope accu van 4,8 volt in mijn trainer elke zaterdag 4 uurtjes op. Op 150 mA voordat ik ga vliegen. dan maak ik ongeveer 8 vluchtjes en dan laad ik hem het volgende weekend weer op. Luc |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu opladen, nimh, robbe, sanyo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |