![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Wat zegt de handleiding van de lader zoal? Voltcraft/Imax/Turnigy B6 en B6AC DE/EN/FR/NL handleiding: http://www.produktinfo.conrad.com/da...e_en_fr_nl.pdf
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 juni 2011 Leeftijd: 23
| Citaat:
| |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juni 2011 Leeftijd: 23
|
Oja, me accu is 7,46 volt op me meter. Is die dan nu vol? Dus ik hoef hem niet meer te laden? Moest die accus niet 3.2 ongeveer zijn? en opgeladen tot 4.2 v, dus moest die accu niet 4.2 zijn? Heb een 2S lipo Hoe weet ik nu of die vol of leeg is? Heb hem nieuw gekregen gister. Laatst gewijzigd door DennisM; 27 augustus 2011 om 13:45 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 augustus 2009 Leeftijd: 22
|
De accu is vol bij 8,4Volt. Je hebt een 2S lipo wat betekent dat er 2 cellen in de lipo zitten. Ιιn cel is vol bij 4,2Volt. Je hebt er 2, dus in totaal 8,4Volt. De lipo is in dit geval dus nog niet vol. Aan de lader ermee |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 20 september 2011 Leeftijd: 26
|
Ik wou hier ook even inspringen. Ik heb ook een Imax b6 lader. Heb je links van Ron ook even doorgelezen. (die handleiding is aanmerkelijk duidelijker dan die ik bij mijn lader heb). Waarom moet ik mijn lipo laden met de voeding kabels ook aangesloten? Mijn esky lipo (800 en 1000mah) lader van mijn honeybee fp2 hoef ik alleen maar mijn balancer kabel op aan te sluiten en dan laad hij al. (op 1c denk ik) Als ik mijn 2200mah lipo wil laden op 1c waarom kan dat dan niet alleen via de balancer kabels? Echt irritant want ik wil mijn 800mah wil ik dus ook met de imax gaan laden maar daar zit een BEC? stekker aan. En mijn turnigy 2200mah heeft een xt60 stekker. Zo maar even langs de winkel om voor de zoveelste keer maar weer connectors op te halen. Het probleem is dat de ene lipo niet echt geschikt is om een zware xt60 aan te maken en de andere trekt weer teveel stroom voor een klein bec connectortje. |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
2,2Ampθre is te veel voor de dunne balancerkabeltjes. De buitenste kabeltjes van de balancer zijn de plus en min van de totale accu. De dikkere kabels lopen in feite parallel aan die dunne kabeltjes. (Daarom ook oppassen met accupakketten bestaande uit twee subpakketjes) Zie The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, toevoegen aan favorieten?) -> RC calculations ![]() -> electrical -> LiPo pack wiring -> Laatste tooltje, configuratie van balancerkabeltjes, selecteer jouw kabel -> lees de notes
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 10 november 2011 om 21:33 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Sjonge jonge... al die heisa vanwege laadkabels... ik heb er geloof ik een stuk of 20 liggen, allerlei soorten en maten stekkers want iedereen gebruikt wat anders.....
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2012
|
Hoi Ron, Ik heb een acculader van Imax B6. En een lipo battery van E-sky 800Mah. Zou jij me kunnen vertellen hoe ik deze het beste kan opladen. Er wordt namelijk naar de aantal amperages gevraagd en ik kan mijn lader niet instellen op 800 Mah. Ik heb hem nu op 1.0 A gezet en weet niet of dit goed is. Ik hoop dat je me kan helpen. Groeten Marcel |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Ik laadde de Esky lipos altijd met 2c.. dus 1 of 1.5A zal ook wel gaan.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Beste allemaal, Ik weet dat dit lijntje al een tijdje loopt, maar er is mij veel duidelijk geworden. Helemaal super is de link naar een duidelijke handleiding. Nu gebruik ik maar 2S lipo's voor een crawler. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik tijdens het laden altijd de balanceer kabels moest aansluiten. wat erg vervelend is omdat die draadjes zo kort zijn. Nu komen er losse stekkers aan om verlengkabeltjes te maken en ben me tevens wat meer gaan verdiepen in het balanceren met de IMAX B6AC. Als ik echter de lader instel op LiPo balance, 0,4A , 7,4V(2S), Krijg ik na 5 seconden de foutmelding: BATTERY VOL ERR CELL CONNECT Wat volgens de handleiding van Conrad betekend: De balancerkabel is verkeerd aangesloten of past niet bij de aansluitingen van het laadapparaat. Fijn, maar ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Als ik meet op de balanceerstekker van de LiPo, meet ik tussen de twee buitenste de volledige accu spanning en tussen rood/wit 4.12v en zwart/wit 4.12v Zou het misschien zijn dat de draden niet in de juiste connector van de stekker zitten? Kan iemand (liefst met 2S Lipo) mij vertellen op welke aansluiting van de B6AC de balanceer draadjes zitten? Oftewel, De connector rechts boven zit bij mij: links - zwart (pool 1), midden - wit (pool 2), rechts - rood (pool 3).
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. Laatst gewijzigd door Demietri; 18 maart 2012 om 11:36 |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Nou, ik ben er uit. De draadjes zaten verkeerd in de stekker. Fijne Chinees Met het nemen van een groot risico, heb ik de + en - draad in het stekkertje omgewisseld. Nu gaat het balanceren wel verder en geeft het dispay van de B6AC ook het voltage per cel weer als je op Inc. drukt. Probleem dus opgelost Zo moet het dus. vlnr Rood, wit, zwart
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. Laatst gewijzigd door Demietri; 18 maart 2012 om 12:21 |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Zo'n stekker heb ik hier ook wel eens op tafel gehad, niet van mij. Gaf een fikse pets, de elektronen vlogen me links en rechts om de oren. Kleuren moet je je niet op verkijken, ook daar is geen standaard in. De balancer-plus van de accu moet naar de balancer-plus van de lader, de balancer-min van accu naar balancer-min van de lader, alle balancerdraadjes daartussen lopen gewoon netjes op in volgorde. Da's een verdomd beroerde omschrijving maar beter lukt me niet. A picture is worth ... www.scriptasylum.com -> electrical -> LiPo pack wiring -> Select LiPo configuration from drop down list (laatste tooltje op die pagina, kies een high amp. Lees ook de diverse notes.) Kijk ook eens naar/door de andere menu-items, buitengewoon nuttige/handige site. Toevoegen aan favorieten
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
ja, maar ja. De balancer draadjes zaten en zitten zoals op de tekening. En kleur zegt inderdaad niets. En op de tekening is niet aangegeven welke pool aansluiting 1,2 en 3 is. Maar er staat op geen enkele foto of tekening een aansluiting nummer op. Op het stekkertje van het balancer draadje, staan nummers. Rood (ook in mijn geval +) zit nu op 1 Zwart ( - ) zit nu op 3 de draad (wit ) die ertussen zit, zit op aansluiting nummer 2. Misschien dat iemand eens kan kijken op de balanceer stekker?
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| balanceren, imax b6, laden, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |