![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2006 Locatie: Liedekerke(België) (model wings ternat) Leeftijd: 21
|
Hoi Ik heb hier 3 flightpower lipo's liggen, 2X 11.1V 2100mah en 1x 7.4V 2200mah. 3 jaar terug vloog mijn minimag en easyglider hiermee als een speer. Echter na ze 3 jaar niet gebruikt te hebben (nuw aren ze terug volledig opgeladen en gebalanceerd) heb ik het gevoel dat deze echt minder presteren, kan dit kloppen of niet? Moet wel zeggen dat het bij de easyglider aan de motor kan liggen (deze heeft het begeven, zat er al lang aan te komen) en op de minimag hing nu een extra accu en flycamone2 maar ik weet dat de minimag dit gewicht met gemak kon hebben 3 jaar terug, nu kreeg ik hem amper van de grond.. dus ik vermoed dat de lipo's nouja, dat daar iets aan scheelt, of is het mijn verbeelding? :à mvg
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Punt 12 even lezen. Misschien is dat het antwoord. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 november 2006 Locatie: Liedekerke(België) (model wings ternat) Leeftijd: 21
| Citaat:
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Rust Roest Sven Heb ook 2 lipos (flightpower) een jaar en half weggelegd en het OEMPH gevoel is er ook uit verdwenen. Zal niets met het merk te maken hebben maar ik heb ook al begrepen dat lipos (van welk merk dan ook) zomaar wegleggen niet bevorderlijk is voor hun prestaties.... Stevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 5 september 2011 om 14:57 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Vind ik echt spijtig, dan heb ik geen enkele goede accu meer liggen ... echt zonde van het geld is dat! Nuja, hobbyking maar eens afspeuren mvg
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Half vol wegleggen, en indien 1/2 jaartje niet meer gebruikt, (indoor of outdoor accus) eerst even 1 x voorzichtig geheel laden en geheel leegtrekken, daarna 1x even flink op hun donder geven. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Heb zelf ook geen beste ervaringen met de "Flightpower" Lipo's. Nadat ze een jaar niet werden gebruikt en op de voorgeschreven wijze werden opzij gelegd was het nadien eerder "Flutpower" De spanning zakte zeer snel weg, heb hetzelfde gedaan met de véél goedkopere "Turnigy's" en deze blijken wél nog hun volle vermogen af te geven. Rekening houdend met de aanschafprijs en het vermogen van de Lipo is de keuze voor mij snel gemaakt.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. Laatst gewijzigd door danny.act; 5 september 2011 om 15:55 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Stevo
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Binnenkort maar eens een lipo bestelling maken bij hobbyking denk ik
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Je ballancer kan niet in in een laadcyclus een groot verschil wegwerken, dus gebruik de accu een paar keer. Als er dan geen verbetering komt, kun je hem alsnog weggooien.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
| Citaat:
Flightpower in België althans dacht ik niet meer verkrijgbaar sinds meer dan een jaar of twee. Bionic is dacht ik in de plaats gekomen. In England nog wel verkrijgbaar, nu 20% goedkoper FlightPower Lithium Polymer®, International Competition Class RC LiPo
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
Ik sluit mij aan bij danny, ik voelde me behoorlijk belazerd door flight power 50 cycles uit een nieuwe lipo van 148 euro, waar een hyperion er 300 doet( 100 Euro), en vergelijking, nieuwe FP iets van 90 A, met de nieuwe hyperion 125A met exact de zelfde setup. Flight powers waren gewoon weg overpriced en ook nog eens slecht. En danny en ik zijn niet de enige die er zo over denken. En als je lipo's lang niet gaat gebruiken, op storage voltage brengen, in een zip bag en vervolgens in de koeling ( niet in de diepvriezer). Zo af en toe de spanning controleren, want ze hebben een zelf ontlading. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. Laatst gewijzigd door xyz; 5 september 2011 om 19:21 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Goedkope lipo's doen hetzelfde als dure blijkbaar dus...waarom mijn zuurverdient geld verspillen!
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Achja, terug een wijze les geleerd hé!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |