![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2010 Locatie: schiedam Leeftijd: 62
|
hoi met jan een domme vraag maar ik zou graag willen weeten hoe je twee accu,s met elkaar koppelt ik heb het gebrobeerd maar ga niet goed alleen maar geketter draden worden warm ik heb twee accu,c van 12v en 7 ah die wil ik samen doen hoe groetjes jan
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
in serie zetten dan krijg je 24 volt kan zonder probleem. Bij de ene accu maak je van de plus een draad naar de min van de andere. Neemt de spanning af op de niet gebruikte aansluitingen van de accu's. parallel zetten kan alleen als de accu's dezelfde capaciteit hebben en volgens mij moet je daarmee beginnen als ze nieuw en van dezelfde charge zijn, anders ga je krijgen dat de ene de andere gaat proberen te laden. Als dit wel gaat heb je 12 volt en de dubbele capaciteit van de enkele accu. Draadje tussen plus en plus en ander draadje tussen min en min.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Wat wil je 24 volt 7 ah Of 12 volt 14ah. Beide accu's moeten altijd even vol zijn. Hier gaat het waarschijnlijk fout. Als je de pussen met elkaar verbind en ook de minnen hou je een 12 volts accu maar wordt hij 14. (paralel) Als je van de ene de plus met de andere accu de min verbind en de overgebleven polen aan een verbruiker koppelt heb je een 24 volts accu van 7 ah (serie) |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2005 Locatie: Wormerveer Bezigheid: Lope legge knutsellen/Stom lullen Leeftijd: 44
| Citaat:
Je doet gewoon de twee plussen aan elkaar en de twee minnen,dan ga van een plus naar de schakelaar en van de schakelaar naar de verbruiker. De min zet je rechtstreeks op de verbruiker dus NIET aan het andere pooltje van de schakelaar.
__________________ Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |