![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2011 Locatie: muizen Leeftijd: 15
|
hallo nu zit ik met een probleem opeens werkte mijn zender niet meer, toen ik de batterijen ging testen (met een analoge tester nog bleek dat 5batterijen van polariteit verandert waren normaal gezien gaat het wijzertje naar rechts maar bij 5van de 8gaat het naar links ookal staat de plus op de plus en de min op de min waneer ik dan de plus op de min zet en de min op de plus gaat de wijzer wel naar rechts owja de batterijen zijn aa size ultra alkaline 1.5v van team orion
__________________ team associated B4.1, venom creeper, maverick scout |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
maak eens een filmpje? heb veel gehoord maar dit .........
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Komt wel vaker voor, dan zijn te te ver ontladen, en keren ze soms om....
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Citaat:
en ik wist zelf niet dat dit kon Citaat:
hmm, is er dan een manier om dit terug goed te krijgen?
__________________ team associated B4.1, venom creeper, maverick scout | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Gelderland Leeftijd: 37
|
Alkaline, klinkt mij in de oren als batterijen en niet als accu's. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
__________________ The problem with the future is that it keeps turning into the present. www.armc.nl www.vmvc.nl www.f5b.nl |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 januari 2006 Locatie: Heerhugowaard Leeftijd: 46
| Citaat:
Batterijen/accu's die om-gepolariseerd zijn, zijn zoals gezegd te ver ontladen. Als je ze weer probeert te laden, zet je de "laad-plus" tegen de "batterij/accu-min". Dat gaat je lader niet accepteren. Helaas zijn denk ik je batterijen/accu's overleden. Je zegt trouwens dat het alkaline batterijen zijn. Die kun je alleen opladen met een speciale alkaline-lader. Nooit met een accu lader doen. Fred
__________________ Wijsheid is slechts weinigen gegeven,maar wat heb ik dan?Nou uhh, een Canadair CL-415,TwinStar,Wing Dragon,Merlin Pulsar 150 coax,HK450/EC135(PH-MAA),Belt CP V2,TA03 & TL01 | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
wij hebben hier een speciale lader voor zoon batterijen
__________________ team associated B4.1, venom creeper, maverick scout | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
daarom zeg ik ook, heb veel meegemaakt maar alkaline batterijen die ompolen nog nooit. filmpje met meten erop......
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
zouden ze allemaal moet ompolen
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2009 Locatie: IJmuiden Leeftijd: 43
| http://pics.idemdito.org/batterij/laden.htm Kun je niet beter gewoon nimh nemen gezien het bovenstaande Laatst gewijzigd door krissiecrash; 7 september 2011 om 22:03 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Alkaline batterijen zijn niet gemaakt om op te laden. Het kan zelfs gevaarlijk zijn om dit wel te doen. Er zijn dus ook geen speciale laders voor. Als ze te ver ontladen raken is het heel normaal, dat ze onder belasting ompolen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Oei, even niet gelezen dat het alkaline batterijen betreft! Die kan je inderdaad niet opladen. Vaak staat dit op de cellen vermeld: "Do not charge".
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ team associated B4.1, venom creeper, maverick scout | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |