Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Accu & laad techniek

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 27 oktober 2011, 20:10   #16 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mammaplank Bekijk bericht
Tnx.

Ik dacht 7,4 volt totaal = 3,7 volt per cel. Had even niet begrepen dat ik hem tot 4,2 volt mocht laden om hem vol te laden. Dat zal het vast verklaren.

Verder heeft mijn accu een BEC connector. Die zijn echt mini. Heel erg dikke kabels gaan daar sowieso niet op passen. Ik heb nu krokodillenbek kabels op de kabels van de lader aangesloten en daar een BEC male op gezet. Sluit nu dan ook erg mooi aan op de accu.

Ik ga inderdaad eerst nog even goed lezen voordat ik verder ga prutsen

Investeer nou eens een paar euro in een goed passende kabel.. je stoot je eigen hoofd als het foutgaat, want die krokdillen klemmen lassen zichzelf in 1 keer aan elkaar als ze per ongeluk raken..

Multi laad kabel [INTMulti2] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Kant en klaar.
Oud 28 oktober 2011, 09:03   #17 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

Tnx voor de link. Ik heb gisteren alle "officiele" kabels inderdaad bij Conrad besteld, incl. een EH verlengkabel en lipo-zak zodat ik straks helemaal alles veilig in die zak kan laden, maar die komen zeer waarschijnlijk pas na het weekend binnen. Tot die tijd werkt deze pruts oplossing, gisteren helemaal werkend gekregen. De krokodillenbekken zijn voorlopig afscheschermd met isotape.

Mooie link trouwens, kende ik nog niet. Was ook een mooier stekkertje geweest dan die ik nu heb gekocht. Ik moet ook nog motortjes en propellers aanschaffen maar jee, wat zijn die op deze site en eigenlijk elke site in europa tig keer duurder dan die via hobbyking zeg. Zo ontkom je haast niet aan die chinezen en enorme wachttijd voor levering.
mammaplank is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 17:55   #18 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 59
Standaard

Nog even voor de duidelijkheid, de TS heeft deze lipo's:
Graupner Lipo 7.4V 850mAh 30C by: Graupner - Hobbytrade

Daar zitten een zwarte en een rode draad aan (de hoofdstroomkabels) met zo'n kleine rode stekker (waarmee je behalve voor je ontvanger geen serieuze toepassingen hebt), en een balancer aansluiting.

Gebruik een goede verloopkabel om de hoofdstroom aan de lader te koppelen en de balancer kabel aan de balancer ingang.

Groeten, Jan.
Oud 30 oktober 2011, 12:53   #19 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pompebled Bekijk bericht
(waarmee je behalve voor je ontvanger geen serieuze toepassingen hebt)
Groeten, Jan.
Bedankt voor de aanvulling Jan, dat zijn ze inderdaad. En je kan er inderdaad geen racewagen/boot mee racen of vliegtuig/heli mee laten vliegen maar ze zijn toch tot behoorlijk wat in staat.

Eén geeft voeding aan de microprocessor, 8 sensoren, 12 RGB ledjes, 2 servo's en een XBee. Een andere zorgt voor de 2 6v DC motortjes en een derde zit in een zelfgemaakte afstandbediener, ook weer met xBee en LCD.

Meer dan voldoende om de robot dik 2 uur achter elkaar allerlei handelingen te laten verrichten terwijl die accu's vrijwel geen plaats innemen. Voor de quadcopter moet ik inderdaad overstappen naar een wat stevigere lipo.

Bedankt voor alle lipo lessen, ik weet nu helemaal hoe het werkt en alle officiele kabels zijn inmiddels onderweg.
mammaplank is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Accu & laad techniek
Reageren

Labels
charger, graupner, lader, lipo, ultramat 16s

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten