![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Weten wat een LiPo is en wat te doen is ook belangrijk. Ik kom regelmatig mensen tegen die de LiPo faq/sticky niet gezien hebben: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 december 2007
|
[QUOTE=r.marijnissen;2419327] Citaat:
In dit kader heb ik Enkele overjaarse lipo,s geliquideerd. Snoer aan verbonden en kortsluiting vanop afstand. Het betrof een 2s 1000ma en een 3s 1200ma. Bij kortsluiting begonnen die hebbedinges eenvoudig te zwellen. Van vuurwerk geen sprake. Nadien heb ik met een riek alle cellen doorboord voor ze in een emmer water te deponeren. Morgen ga ik ze naar het afval container park doen. Ik zit nu enkel nog met 2 Lipo's 3s 2500ma 2011. Deze heb ik allebei in een Lipozak opgeborgen. Zou dit wel veilig zijn, vraag ik me af. | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Ontladen (met bv een fietslampje) Kapot snijden en in zout water leggen. Daarna zouden lipo's chemisch onschadelijk zijn.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |