![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2011 Locatie: Amsterdam
|
Van de week heb ik een Blade 450 3D RTF gekocht en daar zat een E-Flite 3S 2200mAh LiPo bij. Nu zat de batterij te dicht tegen de motor aan, waardoor het kunststof is gaan smeulen en de LiPo is gaan lekken. Ik wil daarom een nieuwe LiPo aanschaffen. Nu begin ik eigenlijk pas met een goede helikopter (ik kom van een FP Honey Bee 2 met lichte LiPo's), dus wil ik liever even verdiepen voordat ik een andere LiPo aanschaf. Mijn vraag is;
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
|
Meer mah betekent meer gewicht, ten eerste moet hij onder de kap passen en je moet het zwaartepunt goed krijgen. Die extra mah zal wat extra vliegtijd opleveren maar die zal er terug afgaan doordat het gewicht ook omhoog is gegaan. Voor meer cellen moet je een andere motor+regelaar hebben. Kijk eens naar turnigy, zippy, gens ace. Of duurder hyperion, .... |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik daar wat van kan vinden. Voorlopig hoef ik nog geen extra mAh's. Ik zag deze staan: FliteZone 2200 35C bij RC Heliparts FliteZone 2200 - 11,1V, 35C (C5299) - RC Heliparts Staat dat deze ready is voor de B450. Zijn de stekkers meestal hetzelfde? Zijn er mensen met ervaringen met deze, of andere producten van Flitezone? p.s. Ik lees dat je een lekkende LiPo moet ruiken, maar ik ruik niets. Het lijkt wel op dat de sticker vochtig is geworden (zie foto). Is de herkenbare geur er _altijd_ of zijn er ook LiPo's zonder die geur? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Als je er geen haast mee hebt kun je ook op HobbyKing R/C Hobby Store : voor dat geld 5 lipos kopen. Duurt ongeveer 4 weken voordat je lipos er zijn. Anders even op RC-Addict.nl - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland kijken, is een "zelfbenoemde" importeur van hobbying en heeft ook leuke prijzen.
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Welkom op dit forum. 3s staat inderdaad voor 3 cellen in serie wat dus betekend dat dat je eindvoltage op 11.1 volt uitkomt (=3x 3,7volt per cel), dit geeft dus ook al aan dat je nieuwe accu ook een 3celler moet zijn. Afwijken van de originele (wat betreft voltage en capaciteit) accu geeft meestal problemen door een andere afmeting en gewicht. Een hoger gewicht verplaatst je zwaartepunt wat dus weer de vliegeigenschappen nadelig beïnvloed. Goedkoop adres voor een vervangende accu is Hobbyking in China nadeel is gelijk dat het gauw 3 weken duurt voordat je hem hier hebt. Goed alternatief is kopen bij Rc-technics, voordeel is hier dat je voor een klein meer bedrag je spullen met een paar dagen geleverd hebt.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Bedankt Huibert, een hogere/lagere ontladingen capaciteit, is dat te merken met mijn B450? Ik kan me voorstellen dat meer dan 30C niet erg is, maar minder wel slecht kan zijn voor mijn LiPo, klopt dat? Omdat mijn B450 misschien wel meer dan 25C ontlaadt? RC Technics heeft 25C en 35C LiPo's. Ik zie zo gauw geen 30C. |
| | |
| | #8 (permalink) | |||
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Citaat:
www.scriptasylum.com Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ht=kwadratisch 'Verplicht' leesvoer, mocht je het nog niet gezien hebben. Sticky/belangrijk bovenaan in het accu-subforum, bespaart je een keer een gesloopte accu en/of conflagratie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html Inhoud
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 3 januari 2012 om 20:17 | |||
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
| Citaat:
ik zou gewoon deze: RCtechnics of deze accu kopen: RCtechnics het scheelt niet veel aan gewicht en die 35 c is eigenlijk ook niet nodig omdat je een regelaar hebt zitten in je heli van 35amp de 25c lipo kan 62.5 amp aan de 35c lipo kan 77 amp meer dan zat dus ik gebruik deze lipo's ook en na een jaar bijna 2x per week een drukke vliegdag merk ik nog niets van veroudering ps: je weet dat lipo's kapot gaan als je ze leger als 20% ontlaad?
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Persoonlijk zou ik bij de 3cel 2200 mAh 25c of hoger blijven. Deze kun je er zo in stoppen en weer gaan vliegen, 25c is al ruim voldoende (max belasting is dan al 55 Amp.) maar meer is nooit erg maar levert ook niets op. En met twee accu's kun je natuurlijk ook wat langer vliegen
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
helemaal als je een goede lader hebt! dan kun je als je een 5c charge lipo hebt en je 10 min. kunt vliegen gewoon non stop door vliegen
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
lipo met 5c laden betekent nog niet dat die in 12 minuten vol is! De 5c behaalt de lader alleen in het middelste deel van het laadproces. In het begin en einde laad die betrekkelijk langzamer en hier gaat ook de meeste tijd verloren.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
En het rendement van lader en accu is niet 100%, je moet er meer lading (uitgedrukt in mAh) in stoppen dan er uit komt. (Elektronen verslijten een beetje
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |