![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2009
|
Voor een indoor depron vliegtuigje heb ik onderstaande lipo aangeschaft. Voor de specs; klik hier. ![]() Nu zit aan deze lipo geen aparte laadkabel, alleen de balancerkabel. Kan ik dan deze lipo rechtstreeks via mijn balancerboard laden? En omwille van universele stekkers op mijn regelaars, is het acceptabel dat ik een extra BEC-stekker aansoldeer aan de rode en zwarte draad (halverwege in het snoertje de respectievelijke rode en zwarte kabel openknippen en draadje aansolderen naar de BEC-stekker)? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Waarom niet een verloopje maken aan de balancer kabel.. de buitenste 2 draadjes zijn gewoon de respectievelijke 2s lipo aansluiting. Lipotje leverd zo weinig dat zoon balanceer stekker het wel aan kan. Lipo moet je idd laden via de balancer plug.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Je kan ze direkt via je balancer ingang laden . En ik zou een contra stekker voor de balancerstekker nemen in die op je BEC stecker kabel solderen . kabels dan goed inkorten. Of direkt op de regelaar een contrabalancer stecker solderen . Is de lichtste optie. Mvg Johan |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Geen probleem, dat kan. Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2009
|
Anko, Johan, Gerben, bedankt! Waarom ik voor de dubbele stekker kies is de wens om deze accu ook op andere toestelletjes te kunnen gebruiken waar ontvangers met een BEC aansluiting zitten. Een verloopsnoertje (balancer->BEC) kan maar is zwaarder (1 stekker meer), rechtstreeks een balancerstekker aansolderen levert uitwisselproblemen op. En de balancerstekker vervangen door een BEC-stekker maakt het gebalanceerd laden onmogelijk. Wel zal ik alle draden zo kort mogelijk maken (waar nodig inkorten). Ik ga dus solderen aan de zwarte en rode draad en laat de witte ongemoeid, alsook de balancerstekker. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |