![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: amsterdam
|
Hallo, ik heb onlangs voor een zacht prijsje een complete 2e hands EasyStar op de kop getikt, met alles erop en eraan, behalve...een acculader. nu zitten er twee verschillende accus bij, een Robbe NC accu van 9,6 V 750 mAh in de zender (een oude Robbe FX-14), en een graupner Lipo 7,4 V 2500 mAh voor in het vliegtuig. nu kan ik voor beide accu's wel laders vinden die worden aangeraden, maar ik vraag me natuurlijk af of er een lader is die BEIDE accus kan laden.. suggesties, iemand? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Ja hoor, ik heb hier nog wel een geschikte lader + voeding voor liggen. Het gaat om de imaxb6 Stuur maar een pbtje indien interesse.
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2006 Locatie: Krommenie Leeftijd: 43
|
een graupner ultramat is ook een fijne lader...
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Bedenk dat veel laders de opgegeven maximale laadstroom niet kunnen leveren bij meer dan 2-3 cellen in serie, die stroom zakt naarmate de te laden spanning hoger wordt, heel belangrijk om ook het vermogen (in Watt) in je keuze mee te nemen. Dat (o.a.)kun je ook duidelijk zien met dit handig tooltje voor selecteren van geschikte lader: www.scriptyasylum.com - Lithium Battery Charger Data Idem keuze voeding: (een B6 AC heeft voeding aan boord) www.scriptasylum.com - Power Supply Requirements Die hele site is ideaal voor e-volk, veel rekentooltjes, demo's, bedradingsdiagrammen, info over LiPo's, keuze van netspannings-voeding voor lader. Loop maar eens even door de diverse menu's. Toevoegen aan favorieten? Bedenk ook wat je over jaar of zo nodig hebt, wil je straks fiks Ampères gaan verstoken? Alhoewel, als je een Imax B6 2e hands over kunt nemen, die lader zal altijd handig zijn voor klein spul, kun je je geen bult aan vallen. Overwegingen bij en tips voor aanschaf van een lader. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...er-kiezen.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 5 januari 2012 om 19:01 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
|
@Ron, Dat zijn mooie linkjes,bedankt voor het delen Greetz, Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Van die accu zou ik niet veel meer verwachten, is nikkel-cadmium, die is behoorlijk overjarig... hou de spanning in de gaten.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Modelbouwforum FAQ - Privéberichten ![]() Ik zou zowel zend- als ontvangaccu vernieuwen. Daarvoor is je radiobesturing belangrijk genoeg.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
De nikkel-cadmium zenderaccu heeft zowiezo een leeftijd dat het niet veel meer kan zijn. Maar die lipo kan prima zijn.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ach, ik zat aan een oude ontvangeraccu NiCd accu te denken, van dezelfde leeftijd als de zender De techniek gaat ook zo snel tegenwoordig
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 5 januari 2012 om 23:11 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
| HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories of HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Variable 6S 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories Met een voedingske...: HobbyKing R/C Hobby Store : 12V 5A 110/240V 50/60Hz Power Supply 50watt lader doet zon 4.5A op een 3 cell max, 2.2A op een 6 cell max Wil je meteen zwaarder voor de toekomst dan zijn er nog vele mogelijkheden. goedkoop b.v: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6-10 200W 10A 6S Bal/Dis/Cyc Charger w/ acc. HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking PS35 DC Power Supply for Chargers 35A (350W)
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |