![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: leiderdorp Leeftijd: 19
|
goedenavond ik heb een 2s lifepo4 accu liggen hier en een kds computerlader, zon 50 imax kloontje als ik t goed heb. er is helaas geen programma voor lifepo's in me lader maar wel voor nimh nicd pb en lipo's. is er mischien een mogelijkheid dat ik toch deze accu kan laden hiermee? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Een LiFePo4 accu heeft tijdens het laden een lagere eindspanning dan een Li-Po accu. Voor een LiFePo4 accu is deze spanning 3,6 Volt en voor een Li-Po 4,2 Volt. Laadt je een LiFePo4 accu met het Li-Po programma dan loopt de spanning veel te hoog op. Laden met een Ni-** programma is ook niet mogelijk omdat dit programma volgens een heel ander principe laadt.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Nederlandstaligere, betere en uitgebreidere handleiding voor Imax/Voltcraft/Accucel/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC laders. Voor de liefhebbers ook in het Engels, Duits en Frans: http://www.produktinfo.conrad.com/da...e_en_fr_nl.pdf
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |