![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2005 Locatie: Sint-Oedenrode Leeftijd: 21
|
Hallo, Ben van plan om een extra 5 cellen humppack te kopen. Nu zag ik een leuke op conrad staan maar mijn vraag is de volgende: Zitten bij een ontvangerpack de stekker om hem op te laden en de stekker die naar de ontvanger gaat op één kabel? ![]() Ik zie hier namelijk een plus en een min kabel aan het pack. Kan ik deze gewoon splitten en hierop alletwee (BEC en Futaba) stekker op aan sluiten? Of terweil: kun je uit dezelfde draden zowel laadstekker als ontvangerstekker halen. Bedankt. Laatst gewijzigd door CEN TR4; 15 januari 2012 om 00:08 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Cen, Aan mijn ontvangerpakketten zit maar één stekker, die op de ontvanger past, om te laden heb ik een verloop voor die stekker naar de lader. Natuurlijk kun je er twee soorten stekkers parallel aan fabrieken, maar het doel hiervan ontgaat me een beetje. Ook loop je het risico, dat als er eens iets verkeerd gaat bij de lader (instelling of zo), dat je je ontvanger oprookt, omdat die dan parallel aan de lader hangt... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 mei 2005 Locatie: Sint-Oedenrode Leeftijd: 21
| Citaat:
Het gevaar dat er iets verkeerd gaat met de lader kan niet want de bedrading in mijn auto is zo dat er nog een schakelaar zit tussen de accu en de ontvanger. Maar jij gebruikt de kabel dus ook voor het laden. Dat moest ik even zeker weten. Dan bestel ik een accu en knijp ik daar zelf 2 stekkers aan. Eentje gaat naar de aan uit schakelaar en eentje direct naar de buitenkant van de auto. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Er sijn speciale schakelaar-kabeltjes met een laadaansluiting. Bij voorbeeld deze: http://www.robbe.de/schalterkabel-m-ladebuchse.html Als deze goed worden aangesloten kan de laadspanning nooit de ontvanger en servo's bereiken. Als je twee kabeltjes aan de accu maakt, gaat het gegarandeerd een keer fout en komt de laadspanning op de ontvanger en servo's te staan. Het is maar de vraag of die dat overleven. Volgens Murphey gaan dingen die fout kunnen gaan ooit een keer fout.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Als je per se in de auto wilt laden, schakelaartje met laadfunctie kost je nog geen 5 euro, en dan is de kans dat je laad terwijl de auto aanstaat 0.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |