![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Beverwijk Leeftijd: 36
|
Ik zal het is testen zo, maar ik geloof er niets van. Op het moment dat 1 pakket vol raakt zal de lader de laadstroom terug gaan schroeven en de rest van het pakket op lage stroom balanceren. Duurt wel lang maar het werkt wel.
__________________ I don't have a short temper, i just have a quick reaction to bullshit. |
| | |
| | #17 (permalink) | |||
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Indien er een "onbalans" is tussen twee pakketten, bijvoorbeeld één vol en één leeg pakket, dan zal de lader bij het volle pakket als eerste constateren dan de cellen niet meer vol vermogen geladen kan worden. In veel gevallen zal dan dus per individuele cel geladen worden. Dat is de procedure voor cel-balanceren. Citaat:
Een goede lader zal elke individuele cel NOOIT overladen. Dat is juist één van de kenmerken van goede laders. Citaat:
Overigens al herhaaldelijk getest met diverse accu's door twee 3S accu's in serie te zetten. Zowel op de Graupner DUO Plus 50 als met de simpele Turnigy Accucel-6 in balance mode geen enkel probleem.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |||
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
veel laders hebben een time out op het laden zitten, waar door je dus met twee niet gelijkt lipos in serie uiteindelijk met een volle en een niet volledig volle lipo komt te zitten. en veel laders laten dat niet direct zien. koop een PL6 of PL8 van FMA en je hebt dat probleem niet zo gauw. Deze heeft een balance stroom van 1 Ampère. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
In het kort: In serie laden van ongelijk ontladen/opgeladen accu's is eigenlijk alleen een risico als je geen balancer gebruikt. Dan weet een lader niet of individuele cellen aan hun limiet zitten. /dat wilde ik nog even kwijt
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2004 Locatie: asten Leeftijd: 22
|
Groter als 6s zal ik niet gaan en als ik die goed met 2c kan laden ben ik al snel tevreden. Accu's met 5s of minder kan ik dan wel laden met 5c. Dus denk ik dat ik een lader en voeding van 250 tot 300 W koop. HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing 350w 25A Power Supply (100v~120v) HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6-10 200W 10A 6S Bal/Dis/Cyc Charger w/ acc.
__________________ Het hele leven is een leed maar er is een lichtpunt dat modelbouw heet |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
| Citaat:
bart
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |